Bár a MotoGp továbbra is messze a legdrágább kétkerekű versenysorozat, a Man TT-hez szükséges műszaki feltételek megteremtése is óriási energiákat emészt fel, legalább is így volt ez a 2011-es szezonig.

man tt

A szervezők azt szeretnék, ha minden jelentősebb motorgyár képviselné magát az eseményen, és az indulók számát is növelnék a rajtrácson, ezért egy hónap múlva alapjaiban módosítják a technikai szabályzatot, egy új kategória bevezetésével.

man tt

A tervek szerint 2012-ben a "pehelysúlyú" géposztállyal bővülne a jelenlegi kínálat, az új kategóriában kizárólag négyütemű, maximum 650 köbcentiméter hengerűrtartalmú, és legfeljebb kéthengeres (!) motorokkal lehet majd nevezni. Nem kérdés, hogy a célcsoport a már meglévő utcai modelleket tuningoló szakműhelyek sokasága, akik szerényebb költségvetésből gazdálkodnak, de egy utcai Kawasakit vagy Suzukit (ER-6 ill. SFV650 modelleket) ki tudnának állítani versenykész állapotban, és a nevezési díjat is elő tudnák teremteni a siker és reklámérték reményében. Ugyanígy komoly lehetőség ez a gyáraknak is, akik a kisebb kategóriában szerényebb költségvetéssel tudnának gyári támogatású csapatot indítani a nagynevű TT-n.

Csak a motorhang, csak azt tudnánk feledni: az elektromos meghajtású gépek is erős időket futnak a szigeten

A verseny szervezői várhatóan azt is bejelentik, hogy a nullemissziós motorok küzdelme, a TT Zero is folyamatos betétprogramja lesz a Man TT-nek a következő években.