Az egy éve bemutatott Desert Force 400 műszaki alapjaira épül az új modell, mely – az elődhöz kapcsolódva – a Side Force nevet kapta. Mondjuk kissé vicces, Force-nak, azaz erősen nevezni a gépet, mivel teljesítménye a 300-as robogók szintjén áll, viszont nehéz mint, a sár – száraztömege is megközelíti a három és fél mázsát.

Oldalkocsis fogat a Mash-től

Persze nem is a tempó, hanem a katonai fényezés révén lehet vonzó a Side Force, illetve az olyan különleges megoldások is csábítóvá teszik, mint az alapáras tolatófokozat vagy a tényleg korhű, léghűtéses, egyhengeres erőforrás.

mash-side-force
Hogy háromkeréken is könnyen irányítható legyen, hosszú lengőkar kapcsolja össze a 18 colos első kereket a vázzal

Mivel a legtöbb alkatrész, így a komplett oldalkocsi is fémből van, vezetővel és utasokkal együtt könnyen fél tonna fölé kúszhat az össztömeg. Más kérdés, hogy karcsúbb utasokból hárman is elférnek a fedélzeten, sőt zárható, vízhatlan csomagtartóba pakolhatják holmijaikat, melyet az oldalkocsi hátuljában alakítottak ki.

mash-side-force
10 999 eurós áron érkezik a Mash katonai jelmezbe öltöztetett háromkerekűje

A modell árusítása májusban kezdődik, és mivel ellenfél nélkül lép színre, kár azon vitatkozni, hogy megér-e átszámítva négymillió forintot a sajátos járgány. A technikát elnézve nem, hiszen a vékonyka, 41 millis villa, a mindössze 13 literes üzemanyagtartály és az SOHC-vezérlésű, régies egyhengeres nem az a szint, amire több mint tízezer eurót kiad az ember.

mash-side-force
Az oldalkocsi egyszerre szolgál utas- és csomagtérként

Viszont más nem kínál ilyen járgányt az öreg kontinensen, leszámítva az Uralt, de az sem sokkal dinamikusabb, és hat-hétmilliós (!) vételára miatt is más ligában játszik, mint a Mash.