A brit márka már a harmincas években sokoldalú túramotorral örvendeztette meg Európát, és azóta is igyekszik versenyképes vasakkal elnyerni a vevők kegyeit.

Még izgalmasabb az angolok új kalandmotorja

Háromféle modellváltozat várja a vevőket: az alap az extrák nélküli Tiger, a Rally a terepre szánt típus, míg a GT vérbeli túraenduró. Utóbbi kettőből készülnek a jól felszerelt Pro kivitelek is.

minden-kiderult-az-uj-triumph-tiger-900-rol-24063
LED-es lámpatestek világítanak elöl-hátul, a lassításról Brembo Stylema féknyergek gondoskodnak - utóbbi hatalmas előrelépés a Tiger 800 fékrendszere után

A Tiger egyik legfontosabb újítása, hogy a korábbi nyolcszázas háromhengerest kilencszázassal váltották fel. Ugyan a 12 szelepes, DOHC-vezérlésű, többek között új főtengellyel, módosított kiegyensúlyozótengellyel és hengerfejjel felszerelt aggregát 95,2 lovas teljesítménye megegyezik az elődével, azonban középtartományban több erővel gazdálkodhat a motoros. Tegyük hozzá, a nyomatékmaximum tíz százalékkal, 87 Nm-re nőtt. A váltó hatfokozatú, s a Pro variánsokhoz extraként oda-vissza működő gyorsváltót is vehetünk.

minden-kiderult-az-uj-triumph-tiger-900-rol-24065
Az alapváltozat ülésmagassága 810-830 mm, a - GT-hez választható - ültetett futómű esetén 760-780 mm-re kell felkapaszkodnia a pilótának

Nagy fegyvertény, hogy a gép tömege számottevően, 5 kg-mal mérséklődött, köszönhetően az új, könnyebb váznak. Természetesen módosítottak a felfüggesztéseken is, az alapváltozatnál elöl 45 mm-es csúszószár-átmérőjű, fix Marzocchi villa dolgozik, míg a GT és a Rally modellekbe állítható Marzocchi/Showa villát szerelnek. Az alapkivitelnél is állítható rugó-előfeszítésű Marzocchi központi rugóstag dolgozik hátul, a GT manuálisan állítható Marzocchival, a Rally pedig elektronikus vezérlésű Showa központi rugóstaggal büszkélkedhet.

minden-kiderult-az-uj-triumph-tiger-900-rol-24066
150/70 R17-es hátsó abroncson fut valamennyi változat, előre 19-es kerekeket szerelnek

Mindegyik modellnél TFT-monitoron jelennek meg a menetinformációk, és a korábbinál nagyobb, húszliteres üzemanyagtartályba tankolhatjuk a naftát, mi több a biztonságról helyzetérzékelővel (IMU) felvértezett kipörgésgátló és ABS gondoskodik. Az új Tiger 900 hazai árát egyelőre nem ismerjük, viszont az nem titok, hogy a briteknél 9500 fontért, azaz átszámítva 3,7-3,8 millió forintért adják a belépő változatot.