Terepes kalandokhoz, már ha nem indul túl messzire az ember, leginkább egy könnyű, strapabíró, bőséges szabad hasmagasságú vas kell, és az sem baj, ha az adott kétkerekű nem túl drága, hiszen annál több pénz marad tankolni, vagyis tényleg használni a megszerzett technikát. Ha innen indulunk ki, a Zongshen válasza igencsak logikusnak tűnik, mivel egy látványos formatervű, ugyanakkor könnyű és nem túl drága motorral igyekeznek megvetni a lábukat a szegmensben.

zhongsen rx3
A formaterv rendben van, és a kétéves, kilométer-korlátozás nélküli garancia arra utal, hogy a minőséggel sem lesz baj

A nemrég megjelent apróságban 249 köbcentis, egyhengeres, négyütemű blokk lapul, 25 lovas teljesítménnyel és 22 Nm-es forgatónyomatékkal. A keskeny gép ülésmagassága alig nyolcvan centi, vagyis az alacsonyabb pilótáknak sem kell kapálózni a lámpáknál, és a 175 kilós masina - ha elég helyet kap - akár százharmincas tempóra is felgyorsulhat.

minsk trx300i
Kínai, de nem olcsó: a minőséget távol-keleten is meg kell fizetni, így a feldobozolt vas átszámítva közel 1,4 millió forintba kerül, s ennyiért bizony már japán negyedliteresek között is válogathatunk...

A kínai alap egyébként több márkanévvel is feltűnhet majd az öreg kontinensen: a régen látott Minsk emblémával jelenhet meg a közép- és kelet-európai régióban, TRX300i típuskóddal, míg a nyugati piacra a már bevezetett Honley matricával érkeznek majd az apró terepmotorok.