· Képek: Mondial Moto · 2018. augusztus 10. 29

Mondial Moto VR5 superbike

Lehet egy hengerrel több?

Az olasz gyártó bemutatta következő motorkerékpárja terveit, mely nem csak megjelenését tekintve lesz különleges. Ha megvalósul, ez lesz az első, utcára szánt öthengeres.
Már a képeken is rendkívül vonzóan fest a hosszú múltra visszatekintő olasz vállalat, a Mondial VR5 névre keresztelt superbike-ja. Az elképzelések szerint a kétkerekűbe öthengeres hajtómű kerül, s jóllehet, a Honda RC211V V5 MotoGP versenygépében már alkalmazott ilyen megoldást, az sosem került sorozatgyártásba, így aztán a taljánok üdvöskéje lenne az első, sorozatgyártásban készülő V5-ös. A hengereket 75,5 fokos szögben helyeznék el, három közülük előre, a másik kettő hátrafelé nézne. Az összlökettérfogat kereken ezer köbcenti, ebből hozzávetőleg 200 lóerőt sajtolnának ki a mérnökök. Ami a fizikai méreteket illeti, a tervek szerint a gép nagyjából 179 kilóval mérlegel majd, ülésmagassága 790 mm, a váz részben szénszálas anyagból, a vezérmű pedig titánból készül, hogy hosszú távon is bírja a több mint 13 ezres percenkénti fordulatszámot.
{{articleGallery[18961].caption}}
Mindezeken felül titánkipufogó, fénydiódás lámpatestek, elektronikusan vezérelhető visszapillantók kerülnek a modellre, a fékrendszert a Brembo, a felfüggesztést az Öhlins szállítja, a pilóta kényelmét pedig többek között kulcsnélküli indítási lehetőség és fejlett vezetéssegítő rendszerek szolgálják. Ha már lúd, legyen kövér, gondolhatták a szakemberek, tudniillik egy még több technikai csemegét felvonultató R verziót is terveznek a típusból. Ez utóbbi 11,5 millió forintot kóstál majd, az alapmodellért 27 955 eurót, azaz 8,9 millió forintot kérnek, vagyis elég mélyen a zsebébe kell nyúlnia annak, aki szeretne beruházni a különlegességre.