Kókán, az ország talán legtermészetesebb pályáján rendezték meg a MotoCross Bajnokság és Kupa 4. fordulóját, ahol mi is tiszteletünket tettük.

A rendezőknek rögtön beírtam egy jópontot, mivel Kókára érve, a pályához veztő út ki volt táblázva, amit tapasztalatom szerint ritkán tesznek meg a szervezők. A pálya rendkívül szép környezetben található, ráadásul - legalábbis ahogy a speaker mondta - a kicsik ingyenesen használhatják a dimbes-dombos, VB-szintű pályát. Sajnos csak a szombati napon tudtunk fotózni, tekintsétek hát meg, hogy az amatőrök és a quadosok hogyan versengtek egymással, valamint a 'kicsik' edzéséről is láthattok pár jól sikerült felvételt.

FOTÓGALÉRIA

Beszámoló a vasárnapi futamokról

A domborzati viszonyok most is megmozgatták a versenyzőket, ugyanis a 10 méteres szintkülönbségek igénylik a jó állóképességet. Versenyzői szemmel egyébként egy lendületes, gyorsan motorozható, és jól karbantartott pálya a kókai. Ezt a dinamikát az OB időmérésének eredményeiben is észre lehetett venni, ugyanis az 1750 méteres pályahosszon, 125 ccm-ben 1# Borka János Kawasakijával 1:45.497 időt motorozott, a Szlovák 76# Kohut Martin KTM-el 1:45.942, míg a 9# Déczi Balázs ( Balu) Kawasakival csak 0.492 másodperccel Borka után, 1:45.989 köridővel, harmadikként kvalifikálta magát. Tizenöten neveztek a kategóriában, és a hajszálnyi időkülönbségek nagy csatát helyeztek kilátásba.

Az első futamban Borka kapta el legjobban a rajtot, az 5# Kamrás Karcsi előtt motorozott � három körön át, mögöttük a 76# Kohut Martin �aki a 2. körben a 2# Soóky Zsoltot tolta le a 3. helyről-, ám Borka a 4. körben, egy mandinerben megcsúszott, fenékre huppant, ezzel a 6. helyre esett vissza. Ugyan be tudta fejezni a futamot, - szerencsére - megúszta komolyabb sérülés nélkül, de csak az 5. helyre tudott visszamotorozni.

Ez idő alatt Kohut sem tétlenkedett: szédületes tempóval hasított a pályán, ellenszegült mindenféle tényezőnek, nem tisztelte sem Kamrás rutinját, sem a fizikát, és a 7. körben átvette az �aranypozíciót�. 13.856 másodpercet vert Kamrásra, 22.447 másodpercet pedig a 8# Lécz Gergelyre, és az első futamban elért 1:47.208 legjobb köridővel mércét állított a mezőnynek. A 3. � 4. helyért a KTM-es 2# Soóky Zsolt és a Suzukis 8# Lécz meccselt, ám a + 2 kör előtt, a futamidő végénél az Integrálos Soóky hibázott, és ezzel visszavonhatatlanul a Reál Motorcentrumos Lécz megragadta a 3. nak járó 20 pontot.

A kategória második versenyében érdekesen alakultak a dolgok: a rajt az Osztrák 80# Zelko Stefannak sikerült a legjobban, ő nyargalt elsőként felfele a kaptatón. Pole pozícióban motorozhatott az ifjú Zelko, mígnem Borka a 2. körben úgy motorozott rá, és zárta a szöget Zelkonak, hogy kidobta az osztrák srácot a mandinerből. Ezzel Zelko a 13. helyre pottyant. Borka Janinak az első futamban elszenvedett lecsüccsenése sajnos nem múlt el nyomtalanul, mert a megszerzett elsőségét nem tudta végig vinni: a 13. körben zsibbadó utolsó csigolyája, és a fájdalomtól felülkerekedő szédülés elvonta figyelmét, vétett és a 76# Kohut Martin eljött neki, így a szlovák �Nyíl� lett elsőként leintve. Azonban a futam vége nem a leintés szerint vonul be a történelembe, ugyanis Kohut Martint kizárták. Véleménye mindenkinek lehet, hiszen ahány néző, annyi variáció a történtekre, de az tény, hogy Martin elhagyta a pályát az egyik mandinerben �eközben a hasaló 80-as Zelko Stefant mentette meg attól, hogy hosszában átmotorozzon rajta- és úgy tért vissza, hogy a 4# Czúni Laci, illetve az 5# Kamrás Karcsi elé érkezett. A rendező a zsűri ezen döntését elfogadta, azonban a nemzetközi kapcsolatokat ápolandó, ezen felül mert ez is tényszerű: a leggyorsabb motorosnak járó különdíjat Kohut Martin a zsűri döntésétől függetlenül átvehette!

Kohut kizárásával első 1# Borka János, második 8# Lécz Gergely, harmadik 9# Déczi Balázs (Balu) lett.

Az OB. 125 ccm összetett futamvégeredménye:

1 Lécz Gergely 42

2 Borka János 41

3 Kamrás Károly 38

4 Soóky Zsolt 36

5 Déczi Balázs 32

6 Hujber Péter 28

7 Tóth Ádám 28

8 Kohut Martin 25

9 Kovács Zsolt 23

10 Czúni László 23

11 Zelko Stefan 22

12 Szó Gellért 21

13 Horváth László 18

14 Matern Balázs 16

15 Murai Norbert 13

A Magyar Köztársaság Nemzetközi Kawasaki MotoCross OB állása 4. forduló után:

1 Borka János 186

2 Hujber Péter 118

3 Kamrás Károly 117

4 Tóth Ádám 117

5 Soóky Zsolt 104

6 Czúni László 101

7 Kovács zsolt 88

8 Lécz Gergely 87

9 Horváth László 68

10 Kohut Martin 67

11 Szó Gellért 64

12 Zelko Stefan 60

13 Matern Balázs 46

14 Madarasz Tomas 46

15 Murai Norbert 42

16 Tomas Bucenec 38

17 Racak Tomas 36

18 Déczi Balázs 32

19 Filips Kempelis 28

20 Sáska Ferenc 28

A Nemzetközi Kawasaki MotoCross Kupa 250 ccm 4. fordulójának időmérése előtt, aki megnézte a rajtlistát, az már tudta, hogy mit láthat majd a nap folyamán. Ma sem áll rajthoz Grillmayer, viszont eljött 102# Németh Kornél (Cuby), itt van a kárpátaljai gladiátor, 83# Andrei Kirchfaluschy, a jegesen higgadt 21# Darók Adrián, rajthoz áll a helyi Langa Gábor, aki idén elég kevesett motorozott, de az biztos: mind a 11 versenyző �hangosan� tud küzdeni!

Az első idő 102# KTM-es Korié volt 1:41.280, másodikként 1:43.021 köridővel a 83# Andrei �Légkalapács� Kirchfaluschy választhatott rajthelyet, harmadikként pedig a 21# Darók Adrián tehette ezt meg, ő 1:44.510 másodperc alatt �repülte� körbe a kókai pályát.

A negyedliteres géposztály első futamának rajtja a Yamahás Daróké volt, miként az első kör is. A második körben azonban KTM-el Németh Kori �Cuby� az élre állt, és �nem engedett a 25-ből�, pontosabban a 25 pontból. Volt annyi előnye Korinak, hogy a közönségnek motorozzon, fektesse a motort ugrás közben, és biztonságosan érjen célba. Egy hellyel hátrébb ellenben nem volt ennyire fiestás a hangulat, ugyanis a Hondás Andrei nem volt különösebben elégedett a 3. hellyel és ezt elég aktívan, csőgázon igyekezett Darók tudomására hozni. Az ugratók alján csak úgy koppantak a teleszkópok, hangorgiává lett a párharcuk, amiben végül Adrián alul maradt: 20 pontot, azaz harmadik helyet hozott az első futamban.

A 250-esek második etapja sem maradt érdekesség nélkül: kezdésnek a második körben a technika kisördöge befúrta magát Németh Kornél motorjába és ezzel megkeverte a sorokat rendesen. Kornél KTM-jének hajtókarja �kikönyökölt� és igy többszázezres deficittel kellett letaszigálnia a vasat a pályáról. Andrei viszont sziporkázott: az élre állt, és maradt is ott leintésig. Gyaníthatóan sok tudomása nem volt arról, hogy ki motorozik mögötte, ugyanis egy pillantásra sem figyelt hátra. Zakatolt, mint egy gőzgép. Második helyre Darók Adrián volt várományos, egészen a futamidő végéig, de ekkor, a +2 kör megkezdése előtt a cseh 51# Hondás Bohuslav Svatos elégelte meg a 21-es hátszámot bámulni és cselekedett: a célegyenesben a mandiner tetején elmotorozott külső íven Darók mellett, aki igy 3.ként ért célba.

Kupa 250 ccm összetett eredménye:

1 Andrei Kirchfaluschy 47

2 Bohuslav Svatos 40

3 Darók Adrián 40

4 Rauscher Roland 33

5 Langa Gábor 32

6 Kerner László 29

7 Dobrádi Imre 29

8 Németh Kornél 25

Jeszenszky Péter 0

Bozsó Zoltán 0

Soóky Zsolt 0

Kupa 250 ccm állása 4. forduló után:

1 Andrei Kirchfalushy 183

2 Rauscher Roland 147

3 Darók Adrián 129

4 Kerner László 119

5 Németh Kornél 100

6 Dobrádi Imre 90

7 Sáska Gábor 80

8 Jeszenszky Péter 69

9 Grillmayer Gábor 67

10 Adamek Imre 56

11 Radek Bohuslav 54

12 Langa Gábor 52

13 Brenner Balázs 48

14 Bohuslav Svatos 40

15 Horváth Endre 21

16 Robert Schwarzkopf 19

17 Saggmaster Gábor 19

18 Andrej Bilcik 16

19 Vörös Zoltán 15

20 Paitz Miklós 12