A Kawasaki nyílt motocross bajnokság június közepén visszatért egy tradicionális helyszínre, Kiskunlacházára. A �lacházi� motocrossosok éveken át a sportág hazai bajnokai voltak és ezúttal folytatódott a történet, hiszen a Czuni és a Borka család legfiatalabb tagjai továbbvitték az örökséget.

A �hangolást� ezúttal is a 65 köbcentiméteres géposztály küzdelme adta. Bár küzdelemről csak a dobogó második és harmadik foka esetében beszélhetünk, mert Weisz Márk esélyt sem hagyott a többieknek, ami az első hely sorsát illeti. A Nyári Pál Moto-Cross SE fiatalja a korábbi gyáli és tököli viadalon is duplázott és ezúttal is kettős győzelmet aratott.

A Kawasaki Motocross Kupa 125 köbcentiméteres géposztályának indulói is óriási lendülettel kezdtek, de az ötödik körben közbeszólt az időjárás, a hirtelen kitört vihar miatt félbe kellett szakítani a versenyt.

A második futamban a rettenetesen felázott pályán a hazai pálya előnyét élvező ifj. Borka János remekül jött el a rajtgéptől és a kenőszappan síkosságú pályán a táv felénél már 26 másodperces előnyre tett szert az ugyancsak remek napot kifogó és a második helyet abszolút biztosan megszerző Tóth Ádám előtt. A számára szokatlan pályán � ilyen síkosságú talaj párját ritkítja � Jurai Dózsa biztosan szerezte meg a dobogó harmadik fokát. Lécz Gergely a plusz kör betartása után ugyancsak komoly rohamot intézett ellene, ám a célegyenes óriási sártócsájában elakadt és hidegfürdőt vett. Ami a fürdőt és a dagonyázást illeti két �Borka-fun� az eredményhirdetéskor az addig amúgy makulátlan ruhájában szabályosan fejest ugrott a már említett tócsába.

"Engem is meglepett a szurkolók ilyeténképpen kimutatott szeretete! Így ugyanolyan sárosak lettek, mint én. Az utóbbi néhány versenyen, a junior Európa-bajnokságon is mindig sáros pályán és esőben motoroztam. Kicsit fájt a jobb kézfejem, de mindenképpen kellett ez a győzelem az összetett pontversenyben, hiszen az Európa-bajnoki kötelezettség miatt a dunaújvárosi erőpróbát kihagytam!" � mondta ifj. Borka János.

"Elsősorban a szerelőmnek tartozom köszönettel, aki úgy rendbe hozta a Suzukimat, hogy nyerni tudtam vele. Az elmúlt hétvégén ugyanis jó nagyot bukat egy meghívásos versenyen és a bal combom is nagyon fáj(t). Nem hittem volna, hogy végig bírom ezen a rettenetes pályán." � örült a második helynek Tóth Ádám.

A Kawasaki Nyílt Magyar Bajnokság 250 köbcentiméteres géposztályában Czuni László már az edzésen jelezte: ez az ő házi pályája, Borka János mellett. A rajt azonban Darók Adriáné volt, akire lassan ráragasztható a rajtbandita bélyeg. A yamahás versenyző nem először iskolázza le a komplett mezőnyt ... egy kör erejéig.

Aztán viszont ellenállhatatlanul jött Czuni László, majd Grillmayer Gábor, sőt a szlovák Robert Schwarzkopf is. Darók Adrián végül az ötödik helyen ért célba. A nap bukását az erejével a végére teljesen elkészülő Kátai Stefán mutatta be. Noha a Honda motorosa is lacházi, a célegyenesre fordító kanyar tócsájában elterült és csak hosszas szenvedés árán tudta beindítani a gépét, de így is értékelhető volt teljesítménye.

A második futamra az �esőszünet� után került sor és a pálya állapota még tovább romlott, de legalább nem volt por. A változatosság kedvéért újra Darók Adriáné volt a rajt és egy körön át megint az élen állt! Aztán jött Andrej Kirchfalusi és két kör alatt eldöntötte az első hely sorsát. Utána már csak �utazott� a mezőny elején. Grillmayer Gábor ismét a második lett, és Czuni László sem �vitézkedett�. A rajtspecialista Darók Adrián bukott még egy óriásit, de a sárban nem ütötte meg magát különösebben, csak éppen elvesztett három helyet.

"Nem volt kellemes, de motoroztunk már rosszabb pályákon is!" � zárta rövidre győzelmét az ukrán motoros.

"Ha egyedül indulnék, akkor is második lennék! Mindig csináltam valamit, mindkét futamban, amitől a második helyre szorultam!" � ironizált Grillmayer Gábor.

"Estem egy jó nagyot és elhajlott a sebességváltó kar. De olyannyira, hogy végén már csak sarokkal rugdosva tudtam sebességet váltani!" � adta meg harmadik helye magyarázatát Czuni László, aki így is nyert a negyedliteres géposztály összetettjében. A bajnokságot azonban továbbra is Grillmayer Gábor vezeti, akinek pesszimizmusa végül is alaptalan volt, hiszen nagy fölénnyel nyerte a Kawasaki superfinálét.

Eredmények:

Kawasaki utánpótlás bajnokság, 65 ccm:

1. Weisz Márk Nyári Pál Moto-cross SE KTM 50 pont

2. Sziklavári Patrik Gyúró Team Motor SE KTM 42 pont

3. Szőke Márk Kawasaki Motorsport Kawasaki 42 pont

4. Ferenczi Gábor Integrál Motoros Klub KTM 33 pont

5. Réti Krisztián Nagycenki SE Kawasaki 33 pont

Kawasaki Motocross Kupa, 125 ccm:

1. Borka János Kawasaki Motorsport Kawasaki 25 pont

2. Tóth Ádám Motor Revü MSE Suzuki 22 pont

3. Jurai Dózsa Cross Sport Team KTM 20 pont

4. Lécz Gergely Real Motorcentrum Suzuki 18 pont

5. Hujber Péter Center Motorsport Club Honda 16 pont

Kawasaki Nyílt Magyar Bajnokság, 250 ccm:

1. Czuni László Kawasaki Motorsport Kawasaki 45 pont

2. Grillmayer Gábor Kawasaki Motorsport Kawasaki 44 pont

3. Andrei Kirchfaluschy Center Motorsport Club Honda 41 pont

4. Robert Schwarzkopf (szlovén) Honda 36 pont

5. Rauscher Roland Real Motorcentrum Suzuki 31 pont

A Kawasaki nyílt magyar motocross bajnokság következő futamára július 17-18-án kerül sor, Kecelen.