A MotoCross OB zárófutamára Miskolcon került sor, ahol először rendeztek futamot, a tét pedig a 250-es bajnoki cím volt.

FOTÓGALÉRIA

A 125 köbcentis géposztályban Borka Jani már a gyomaendrődi versenyen �pontot tett az �i� betűre, ám a 250 köbcentiseknél igencsak rezgett a léc: ha Grill nyerni tud, övé a királyság és a Bajnoki cím, de ha csak egy picit hibázik, akkor Czúni Laci csizmája elé terül a vörös szőnyeg� Ugyanakkor még a kárpátaljai �Légkalapács� Andrej is okozhatott volna meglepetést�

Ám nem így alakult� A 125 első -, valamint a 250 második futamának végén látott, elsőként leintett srácok izzadt, ám megkönnyebbült arcán játszadozó, mosollyá formálódott gondolatok eképpen fordíthatóak le:

�Véget ért a bajnokság: Megcsináltam!

Idén ezt az szezont bajnokként zártam.

Enyém a dicsőség, s az 1-es rajtszám,

2005?! Rajthoz állok, számíthatsz rám!

125 ccm

Az időmérő edzés a KMMSE-s 1 # Borka Janinak sikerült legjobban. Az 1970 méteresre épített pályán 1:50,513 idő alatt viharzott végig. 80 # az osztrák ifjonc, Stefan Zelko 1.186 másodperccel Janika mögött, 1:50.699 idővel másodikként választhatott rajthelyet, majd Déczi �Balu� Balázs 1:53.051-el a harmadik, míg Hujber Petya negyedik leggyorsabb köridővel vághatott neki ennek a zárónapnak. A tabella �ekkor még 2. helyén álló Tóth Ádám, illetve 3. helyezett Soóky Zsolt (aki még a bulgáriai vb-n elszenvedett sérüléséből nem épült fel) a kvalifikációs futamban 6. � 7. helyen végeztek.

Az első futam rajtja után nem sokkal óvás érkezett a versenyigazgatóhoz, ugyanis az első körben első helyen érkező 11 # Tóth Ádám, és a hatodik helyen robogó Stefan Zelko elhagyták a pályát, ezzel jogosulatlan előnyre tettek szert. Ez a malőr leginkább Zelko pozícióját ingatta, majd fosztotta is meg tőle, ugyanis az osztrák ifjú a 3. körben már a második helyen robogott, próbálta utolérni Borka Janit, és a kockás zászló is Zelko letépője előtt lengett másodikként. A másik csodapók, Tóth Ádám negyedikként lett leintve, de ez nem hatott meg senkit, a szabály � az szabály: mindkettőjüket kizárták.

A nézők �merthogy Miskolc MotoCross szerető város és sokan kijöttek erre az eseményre- ettől függetlenül hihetetlen jó versenyt láthattak, hiszen Déczi �Balu� folyvást Zelkot támadta, ezt a duót pedig Tóth Ádám űzte �Borka Jani mindebből kimaradt, mert olyan magányosan zakatolt a mezőny elején, hogy szinte piknikezni is megállhatott volna. Ezzel a zsűri-ülésen hozott határozattal az első futam vége:

1 1 # Borka János Kawasaki

2. 9 # Déczi Balázs Kawasaki

3 25 # Szó Gellért Kawasaki

A második futam szintúgy eseménydús lett, mint az első. Az élen megint Borka Jani porolt, ám most Zelko nem hagyta magát� Az evidens, hogy a bajnokság állását nem tudja az osztrák fiú befolyásolni, azt viszont nem akarta, hogy ne érezhesse az elsőség rivaldafényét, hiszen a futam végén, a két kör megkezdése előtt letolta Janikát az első helyről. Tóth Ádám is eléggé felpöckölhette magát a zsűri határozata miatt, merthogy őrült tempóval motorozott: először a 25 # Szó Gellértet rakta hátrébb egy hellyel, majd Déczi �Balut� �darálta� maga mögé. A 3 # Hujber Péter, aki összesítettben a negyedik volt, biztonságosan motorozott, nem akarta veszélyeztetni ezt a pozícióját. Mindkét futamban 6. helyen zárt.

A második futam vége:

1. 80 # Stefan Zelko Yamaha

2. 1 # Borka János Kawasaki

3. 11 # Tóth Ádám Suzuki

2004. Magyar Köztársaság Nemzetközi KAWASAKI MotoCross OB. 125 ccm VÉGEREDMÉNYE:

1. 1 Borka János H KMMSE Kawasaki 283

2. 3 Hujber Péter H Center Motorsport Club Honda 181

3. 2 Soóky Zsolt H Integrál MK KTM 175

4. 11 Tóth Ádám H Motor Revü MSE Suzuki 175

5. 28 Kovács zsolt H GÉ - SA SE Yamaha 143

6. 4 Czúni László H KMMSE Kawasaki 121

7. 25 Szó Gellért H KMMSE Kawasaki 118

8. 5 Kamrás Károly H Real Motorcentrum Honda 117

9. 21 Horváth László H Center Motorsport Club Kawasaki 97

10. 12 Matern Balázs H Real Motorcentrum Kawasaki 95

11.8 Lécz Gergely H Real Motorcentrum Suzuki 87

12. 80 Zelko Stefan A Yamaha Team Yamaha 85

13.9 Déczi Balázs H Valvoline Kawasaki T. SE Kawasaki 72

14. 76 Kohut Martin SLO Szlovénia KTM 67

15. 17 Murai Norbert H Real Motorcentrum Suzuki 66

16. 70 Madarasz Tomas D Németország Kawasaki 46

17. 23 Szabó József H Motor Revü MSE Suzuki 44

18. 151 Váradi Alex SAGHMISTER Team Honda 43

19. 90 Tomas Bucenec SK Auner Racing Team Suzuki 38

20. 31 Racak Tomas SK Szlovákia KTM 36

250 ccm

A 250 �es géposztály vitézei mindösszesen nyolcan érezték úgy, hogy a mai napon még bármi történhet. A mért edzés már önmagában frappírozás volt: 21 #-al, és a maga jeges higgadtságával Darók Adrián 1:51.219 köridőre állította a limitmércét. Talán egy csőgázzal, vagy egy picit erőteljesebb fordulással ezt Grillmayer Gabi lefőzhette volna, hiszen mindössze 0.111 másodperccel későbbi időpontban jelzett a jeladója (1:51.330). A 4 # Czúni Lacika 1:52.750 idővel volt a tűzközelben. A kárpátaljai �Légkalapács�, a vakondkergető Andrej Krichfalushij nem érezte ezt a pályát kellőképpen, merthogy a 4. időt érte el 1:53,407-el . Aki számolgatta az összetettet, annak biztosan csúszott a kezében a ceruza a verejtéktől, pláne egy ilyen kvalifikációs edzés után. De a java, még hátrébb volt�

Kíméletlenre sikeredett a rajt: Andrej úgy motorozta oldalba a 14 # Czvik Istvánt, hogy az ült a levegőben és kereste maga alatt a motort � ám az nem volt ott� A Center MC 83 # hondása kiflit hajtott �Czviki� motorjából, így �Pityke� a rajt után kiállni kényszerült. A 30 # Dobrádi Imre ugyan megúszta, neki �csak� vezető nélkül szállt a motorja pár méteren keresztül, de tudta folytatni a versenyt. Szerencsére �Grill� kimaradt a partiból, rajt � cél győzelmet aratott. Darók próbálta ugyan elkapni �ha ez összejön, akkor akár 2 helyet is felugorhatott volna a tabellán-, de Grillmayer Gabi is tudta, hogy mit akar elérni a mai napon, így 5.738 másodpercet vert Adriánra. A kawasakis kis Czúni Laci a második körben hátat fordított a 3 # Suzukis Rauscher Rolandnak, és a harmadik helyet meg is tartotta magának. Mikor a 30 perces futamidő lejárt, és kezdték a gladiátorok a + 2 kört, mindenkinek nyúlt a nyaka, és láthatóan hiányérzetük volt a nézőknek� Palik László után szabadon: ��hová tűnt Andrej Krichfalushij?� Valóban� nem jött a 16.körben. Mire a �pálya széli híradó� tudósított: Andrej oltári nagyot esett a pálya hátsó részén. Szerencsére fel tudott állni, semmi baj, tovább tudott menni. De ez a mai nap sehogyan sem hódolt be neki. Így a 250 első futamának vége:

1. 2 # Grillmayer Gábor Kawasaki

2. 21 # Darók Adrián Yamaha

3. 4 # Czúni László Kawasaki

A második futam kezdeténél nagyot nézett mindenki: Andrej motorja �bekawasakisodott�, bezöldült�

Hát, kérem szépen, ilyet az életben eddig még nem láthattunk és lehet, hogy soha nem is fogunk többé: Andrej motorja kicsit viseletes lett, és nem készültek el vele a második futamra. Ám �mivel Andrej nélkül már-már olyannyira elképzelhetetlen a negyedliteresek futama, mint a gőzmozdony fütty nélkül, Grillmayer Gabi kölcsönadta neki a saját �másik- motorját. Miután a nézők felfogták a vizuálisan is érzékletes tényeket, kettéoszlott a tábor: aki örült, az átérezte azt a hangulatot, amit csak versenyzői vénával lehet átélni, éspedig, hogy Andrej nagyon fair versenyzőtárs és jó motoros, jó vele egy futamban motorozni! Aki berzenkedett, az abból a szemszögből állt a kérdéshez, hogy ezzel Czúni Lacikától vettek el értékes pontokat. Nekem csak a vezetéknevem a �Biró� és nem a hivatásom, tehát nem is akarok dönteni érvek ellenérvek között. Véleménye mindenkinek lehet. Ettől függetlenül azonban jó volt látni ezeket a nagyra nőtt gyermeklelkeket, amint küzdenek egymással és az elemekkel. Továbbá, aki minden esélyt végiglatolgatott, az tudta, hogy Czúni Lacikában van egy hihetetlenül nagy akaraterő, és az ő bajnoki helyezése, az azért tőle is nagymértékben függ!

Ez nem is lett másként, hiszen a második futam vége:

1. 2 # Grillmayer Gábor Kawasaki

2. 21 # Darók Adrián Yamaha

3. 83 # Andrej Krichfalushij Kawasaki

2004. Magyar Köztársaság Nemzetközi KAWASAKI MotoCross OB. 250 ccm VÉGEREDMÉNYE:

1. 2 Grillmayer Gábor H KMMSE Kawasaki 256

2. 4 Czúni László H KMMSE Kawasaki 219

3. 21 Darók Adrián H Nyári Pál MC SE Yamaha 207

4. 83 Andrei Kirchfaluschy H Center MC Honda 206

5. 3 Rauscher Roland H Real Motorcentrum Suzuki 186

6. 20 Kerner László H Neptun SE B.Szemes Kawasaki 153

7. 33 Radek Bohuslav SK Szlovákia Yamaha 139

8. 30 Dobrádi Imre H Kőszárhegyi MC Suzuki 108

9. 8 Horváth Endre H Nagycenki SE M.Sz.o. Honda 92

10. 11 Jeszenszky Péter H Sümeg Városi SE Honda 87

11. 22 Sáska Gábor H Gyúró Team MSE Honda 84

12. 115 Brenner Balázs H Real Motorcentrum Honda 76

13. 14 Czvik István H Kawasaki Mo. MSE Kawasaki 71

14. 7 Adamek Imre H Center MC KTM 66

15. 102 Németh Kornél H Neptun SE B.Szemes KTM 50

16. 15 Kovács Zsolt H Real Motorcentrum Honda 47

17. 420 Robert Schwarzkopf SLO Motoclub Zilina Honda 36

18. 72 Andrej Bilcik SK Szlovákia Honda 28

19. 17 Bozsó Zoltán H Gyúró Team MSE Honda 24

20. 100 Kasala Vladimir SK Szlovákia KTM 20

Mivel a Magyar Köztársasági KAWASAKI MotoCross Kupa kisebb prioritást élvezett a Bajnoksággal szemben, így azt az utolsó megrendezett fordulóval lezártuk.

A vége: 125 ccm

2 Soóky Zsolt H Integrál Motoros Klub KTM 150

5 Kamrás Károly H Real Motorcentrum Honda 138

8 Lécz Gergely H Real Motorcentrum Suzuki 136

1 Borka János H Kawasaki Mo. MSE Kawasaki 120

11 Tóth Ádám H Motor Revü MSE Suzuki 116

3 Hujber Péter H Center MC Honda 113

31 Tomas Racak SK Szlovákia Yamaha 91

80 Zelko Stefan SK Team Yamaha Yamaha 74

25 Szó Gellért H Kawasaki Mo. MSE Kawasaki 71

151 Váradi Alex SK SAGHMISTER TEAM Honda 66

17 Murai Norbert H Real Motorcentrum Suzuki 63

23 Szabó József H Motor Revü MSE Suzuki 59

28 Kovács Zsolt H GÉ - SA SE Yamaha 56

10 Németh Gábor H Kiskunlacházi MC Kawasaki 53

14 Jurai Dozsa SK Cross Sport Team KTM 52

66 Vidovics Ákos H Neptun SE Yamaha 51

39 Vladimir Pohuska SK Szlovákia KTM 44

99 Szabó Zsolt H Real Motorcentrum Suzuki 27

21 Horváth László H Center MC Kawasaki 25

19 Lajos Gyula H Motor Revü MSE Suzuki 24

250 ccm

83 Andrei Kirchfalushy H Center Motorsport Club Honda 227

3 Rauscher Roland H Real Motorcentrum Suzuki 178

21 Darók Adrián H Nyári Pál Moto Cross SE Yamaha 163

102 Németh Kornél H Neptun SE KTM 150

20 Kerner László H Neptun SE Kawasaki 133

2 Grillmayer Gábor H KMMSE Kawasaki 107

11 Jeszenszky Péter H Sümeg Városi SE Honda 97

30 Dobrádi Imre H Kőszárhegyi MC Suzuki 90

7 Adamek Imre H Center Motorsport Club KTM 83

22 Sáska Gábor H Gyúró Team Motor SE Honda 80

51 Bohuslav Svatos CZ Csehország Honda 58

33 Radek Bohuslav SK MEFOSPORT Yamaha 54

5 Langa Gábor H Kókai Községi Sportkör Honda 52

115 Brenner Balázs H Real Motorcentrum Honda 48

9 Horváth Endre H Nagycenki SE Honda 21

57 Saggmaster Gábor Szerbia Honda 19

420 Robert Schwarzkopf SLO Szlovénia Honda 19

27 Andrej Bilcik SLO Szlovénia Honda 16

68 Vörös Zoltán SK Szlovákia KTM 15

6 Paitz Miklós H Kókai Községi Sportkör Honda 12

Bíró Szilvia