Hazánk fiainak nem indult jól a Portugál GP, ám a versenyre Talmának összejöttek a dolgok.

A 125-ös kategóriában induló Talmácsi Gábor, és Tóth Imre is sérüléssel vágott neki a küzdelemnek. Mint ismeretes Talma Brnóban törte el a kezét, Imi pedig a Hungaroringen rendezett teszten zúzta le a vállát. "Remélem 10 kört tudok teljesíteni, mert nagyon fáj a csuklóm." - mondta Talma a rajt előtt, ami nem sok jóval kecsegtetett. A verseny előtt beadott fájdalomcsillapító azonban megtette hatását, és Gábor behozta a Malagutit a 7. helyre. "Tökéletes volt a futómű, az elektronika és a blokk is." - nyilatkozta Talma a futam után. A motor úgy látszik kezd összeállni, reméljük a sérülésből felgyógyulva még jobb eredmények születnek a hátralevő futamokon. Tóth Imi egyébként technikai probléma miatt sajnos kénytelen volt feladni a versenyt.

A kategória győztese a spanyol Hector Barbera (#3) lett, aki így 20 ponttal megközelítette azt a Doviziosot, aki kitűnően kezdett, és sokáig vezetett is Estorilban, ám a 12. körben kénytelen volt feladni a versenyt, ugyanis egy csavar fúródott a hátsó kerekébe. Ezzel valamelyest nyitottá vált a 125-ös kategória, a 183 pontos Doviziosot, Barbera 163, Locatelli pedig 154 ponttal követi.

A 250-et nagy meglepetésre Toni Elias nyerte, akinek idén ez az első futamgyőzelme. Három tizeddel lemardva Sebastian Porto ért a célba, akinek jól jön az ezzel járó 20 pont, hiszen ha utol akarja érni a jeleleg második helyezett De Puniet-et (vagy esetleg Pedrosát, bár erre kicsi az esély), akkor össze kell kapni magát a hátralevő öt futamon. De Puniet egyébként nagyot villantott a futamon, hiszen az utolsó pillanatban szopatta be Pedrosát, aki így lecsúszott a dobogó harmadik fokáról is.

Mindeki kiváncsian várta a MotoGP futamot, és azt, hogy Rossinak és csapatának sikerül-e a Yamahát a lassú estorili pályára szabni. A rajtrácsról mindenesetre nem ő indulhatott elsőként, hanem Makoto Tamada, akinek idén már volt egy futamgyőzelme Rióban. Rossi nem sokat teketóriázott, rögtön az első körben az élre állt, és egészen a futam végéig tudta tartani pozícióját, így tovább növelte előnyét Gibernauval szemben. Tamada egyébként szintén fantasztikusan motorozott, és bár Rossi megelőzte behozta a második helyre Hondáját. Alex Barros is összekaparta végre magát, nem esett el mint legutóbb Brnóban, és bár Gibernau szorongatta, felálhatott a dobogóra.

Említésre méltó John Hopkins, aki a 6. helyről rajtolt Suzukijával, és ezt a poziciót tartotta is a verseny végéig. A Suzukinál állítólag nagy fejlesztések vannak, ugyanis elég siralmasan szerepelnek idén, bár az kétségtelen, hogy a tavaly megszerzett 43 pontjuknál már többet mutatnak fel. Olyan hírek is napvilágot láttak, hogy Max Biaggi, aki ezen a versenyen már az első körben perecelt, átigazol a Suzukihoz. Talán úgy gondolja, hogy a Suzukival megverheti majd Rossit, vagy csak több lóvét fizetnek neki? Meglátjuk...

A jövőt tekintve egyébként más, fontos szabálymódosításokról is hallani lehet. Az egyik, hogy 1 időmérő edzést tartanának, a másik pedig, hogy 1 csapatnak csak 3 motorja lehet, így ha mindkét pilóta bezúzza a vasat, akkor csak egyiküknek jutna tartalékmotor. Ezeket a szabályokat a költségcsökkentés miatt vezetnék be, ám kérdés, hogy a csapatok és persze a pilóták mit szólnak majd ehhez, hiszen egy versenyző sem szeret másodhegedűs lenni.