A japán gyártók a hétvégi Nagydíjon hazai közönség előtt szerettek volna bizonyítani.

A sort a Suzuki kezdte, hiszen az első időmérőn, nem kis meglepetésre, John Hopkins az első helyen kvalifikálta magát, a második napra aztán Tamada és a Camel Honda felszívta magát, megszerezve ezzel a pole pozíciót.

A második helyről még így is Hopkins, a harmadikról pedig Rossi vágott neki a 24 körös távnak. Az első kanyarban aztán többeknek megpecsételődött a sorsa. Hopkins ráborított a jobbosra, de pechjére a hátulról érkező Capirex beleszaladt, és hatalmas tömegkarambol lett a végeredmény. Kenny Roberts, Max Biaggi, Colin Edwards és Nicky Hayden sem maradt ki a csetepatéból, így ők hatan már az első kanyarban kiestek a versenyből. A legrosszabbul a Suzukisok jártak, hiszen Hopkinsnak két bordája is eltörött, valamint egy mély seb lett a farpofályján, csapattársa Roberts pedig kificamította bal könyökét, valamint jobb oldalán égési sérüléseket szenvedett.

Rossi és Tamada elsőként fordultak ebben a kanyarban, így ők kimaradtak a hancúrozásból. Rossi egy ideig tartotta az első helyet, ám a japán Tamada mindent megkapott ahhoz, hogy lenyomja a Doktort. A Hondától megkapta a legjobb alkatrészeket, a Bridgestone pedig kifejezetten erre a versenyre fejlesztett gumikkal járult hozzá Tamada győzelméhez.

A verseny nagy meglepetése kétségtelenül a Kawasakival versenyző Shinya Nakano, aki felküzdötte magát a dobogó harmadik fokára, így a hazai közönség legnagyobb örömére két japán versenyző is a pódiumon állhatott.

A Honda egyébként ezen a nagydíjon mutatta be a 2005-ös RCV211V-t, ám egyelőre sokmindent nem lehet tudni erről a motorról.

A 125-ös futam sem volt eseménytelen, hiszen Ballerini egy kigyorsításnál hatalmasat bukott, Tóth Imi pedig nem látthatta a páyán fekvő motort, így ő is elperecelt, aminek az lett az eredménye, hogy újra kellett indítni a futamot. A végén aztán Dovizioso hatalmas fölénnyel győzött, megszilárdítva ezzel vezető helyét a ranglistán. Talma a 7. helyről rajtolhatott, nem sokkal a kezdést követően azonban megakadt a motorja és emiatt visszaesett a 21. helyre. Folyamatosan kuplungolt, öblögette a dugattyút, hogy minél több benzint kapjon a motor, és ne tudjon még egyszer megakadni. Amikor piros zászlóval leintették a futamot, Talma a 14. helyre tornászta fel magát, majd kiment a boxba, hogy cseréljenek hengert és dugattyút, ám erre nem volt elég idő, így kockáztatot és visszament a pályára. Megérte rizikózni hiszen végül a 8. helyen fejezte be a futamot, és újabb értékes pontokat gyűjtve a 19. helyen áll 23 ponttal.