Hiába a mediterrán vidék, felhős, ködös, csapadékos napra ébredhettek a MotoGP pilótái a sportág történetének 800-ik királykategóriás nagydíján.

Rossinál melegítettek be a srácok a hétvégi nagydíjra

A rajtrács elején nem a megszokott arcokat láthattuk, elvégre a pole-t ismét begyűjtő Marquez mellett Iannone, Espargaro és Crutchlow is beférkőzött az első két sorba, míg Rossi csak a hatodik, csapattársa pedig a hetedik helyről vághatott neki a viadalnak.

motogp-aragon-1945

Iannone ki is használta a puhább hátsó gumi előnyeit, egyből az élre állt, azonban nem sokáig örülhetett a remek pozíciónak, mert a vizes rázókőre futva megcsúszott, és az eső áztatta füvön nem tudta már megfogni a motort. Hozzá hasonlóan Valentino Rossi is pórul járt: egy egészen rövid féktávot véve Pedrosa mellé kényszerült, azonban a pályát szegélyező aszfaltcsík még szintén nedves volt, ami lassítás közben megdobta a motort, így a Doctor is hordágyon hagyta el a bukóteret.

motogp-aragon-1949

Az élen Lorenzo próbálta felvenni Marquez tempóját, mögötte közvetlenül Pedrosa, majd a megritkult mezőny csak másodpercekkel lemaradva követte őket. Bradl, Crutchlow és Espargaro vívtak nagy csatát a helyosztókért, de ezalatt az újra szemerkélő esőben Marquez hibázott, és Lorenzo könnyedén előzte őt, 15 körrel a vége előtt ismét átvéve a vezetést. Sietnie is kellett, mert elöl és hátul is puhább gumit választott, mint a HRC-sek, ezért a verseny első felében kellett brillíroznia, illetve kimotorozni néhány méter előnyt. A boxutcában ezalatt elkezdték előkészíteni a nedves pályára beállított tartalékmotorokat, látva, hogy egyre több esőcsepp jelenik meg a gépek fedélzeti kameráján.

Az égiek osztották a helyezéseket

Három körrel később az ifjú spanyol visszavette a vezetést a yamahástól, majd újabb kör múlva már a pályabírók jelezték a motorosoknak, hogy a változatos viszonyok miatt szabadon kimehetnek az esőgumikkal felszerelt gépekért, ami alaposan meg is kavarta a pályán elért helyezéseket. Lorenzo nem is kedveli az efféle körülményeket, több métert - és pozíciót - veszített a szemerkélő esőben, visszacsúszva a harmadik helyre. Nem úgy Pedrosa, aki a vízen az élre tört, 3-4 oda-vissza előzéssel maga mögé utasította csapattársát.

motogp-aragon-1953

Dovozioso jól érzi magát az esőben, három másodpercet adott is körönként az élen haladóknak, de ez a tempó már sok volt az egyre rosszabb állapotú pályán, és el is esett, ami után nem tudott már visszaállni a mezőnybe. Ezalatt a boxban megkezdődött a mozgolódás, Espargaróval az élen elkezdődtek a motorcserék, ami nem is volt indokolatlan: Marquez 5-6 másodpercet lassult, Pedrosa egy vízfolton elesett, így aki biztos célba érésre törekedett, annak muszáj volt kijönnie, hogy az utolsó négy kört már vizes gumikkal tegye meg.

motogp-aragon-1944

Az ilyen körülmények végre Crutchlownak is kedveztek, fel is jött a negyedik helyre, legjobb ducatisként, míg ezalatt a buta hibát vétő, továbbra is száraz gumikon motorozó Marquez eldobta a gépet, így a brit motoros már a harmadik helyen haladt. Lorenzo ment elöl, de mögötte az Open kategóriában induló Aleix Espargaro egyre jobban szorongatta őt, sejtetve, hogy ilyen extrém helyzetben ő is esélyes a győzelemre.

motogp-aragon-1952

A végéig azonban már történt helycsere, mert a spanyol világbajnok magára talált, növelte az előnyét, mögötte viszont Espargaro és Crutchlow test-test elleni csatát vívott a második helyért, s csak centiken múlott, hogy az Open Yamahát intették le az ezüstös pozícióban.

motogp-aragon-1954

A Yamaha zsinórban másodszor győzött, a két HRC éppen csak pontszerző helyen jött be, a verseny pedig méltó volt a 800. nagydíj jubileumához - változatos, izgalmas csatákat hozott az aragoni hétvége.