· Képek: MotoGP Media · 2019. augusztus 12. 15

MotoGP - Ausztria

Kölcsönkenyér

Marquez eddig háromszor próbálta lenyomni Dovit az utolsó kanyarban. Egyszer sem sikerült neki, sőt most fordított helyzetben is az olasz volt jobb - szenzációs befutót hozott az Osztrák Nagydíj.
Stílusosan, több évtizedes pályacsúcsot döntve lett rekorder Marquez, miután ismét a pole-ból indulhatott a hétvégén, s ezzel megelőzte az örökranglistán egykori márkatársát, Mick Doohant. Mégsem ő, hanem az idény messze legjobb újonca, Fabio Quartararo állt az élre, miután Marquez és Dovi csaknem összeütköztek a hármas kanyarban.
{{articleGallery[22805].caption}}
Az elején még volt némi adok-kapok, azután a futam kezdett aggasztóan ellaposodni, csakúgy, mint múlt héten, Brnóban. Már-már azt hihettük, hogy ezúttal is F1-szintű viadalt láthatunk, ám az utolsó körök minden várakozást felülmúltak. Miután Marquez és Dovi is megelőzte Quartararót, hosszú körökön át tartó vonatozás kezdődött az első három helyen. A verseny utolsó negyedében aztán felpörögtek az események, amikor a két éllovas elkezdte oda-vissza előzgetni egymást.
{{articleGallery[22806].caption}}
Marquez-Dovizioso sorrendben fordultak az utolsó körre, és a „szokásos” pontokon, vagyis az egyes, hármas és négyes kanyar féktávján sem sikerült előznie az olasznak. Maradt hát az utolsó pont, a célrará, ahol - kivételesen Dovi támadhatott.
{{articleGallery[22808].caption}}
Szinte lemásolták a két évvel ezelőtti osztrák befutót, azzal a különbséggel, hogy ezúttal a ducatis szúrt be, ám taktikusan Marquez mellett hagyta a motort, majd a kanyarcsúcspontról határozottan kigyorsítva, még éppen a fehér vonalon, a rázókő mellett haladva el is húzott a hondástól. Mögöttük tisztes távolban érkezett az ifjú Quartararo, majd Rossi és Vinales, vagyis a kifejezetten gyenge és szerény végsebességű Yamahák erőn felül teljesítettek a tempós egyenesekről elhíresült Red Bull Ringen. A részletes végeredmény itt található.
{{articleGallery[22807].caption}}
Negyedszer sem sikerült Marqueznek kicseleznie Dovit, de így sem panaszkodhat a spanyol, hiszen immáron 58 pont az előnye nyolc futammal az évad vége előtt, vagyis nagyon komoly műszaki hibá(k)nak és/vagy sérülésnek kell történnie, hogy a HRC versenyzője innen elveszítse a vb-t.
{{articleGallery[22813].caption}}
Hogy ki végez mögötte a képzeletbeli dobogó többi fokán, az hamarosan kiderül, ugyanis alig két hét múlva már egy legendás helyszínen, Silverstone-ban csatáznak a leggyorsabb motorosok a 2019-es bajnoki trófeáért.