A nem túl frappáns, ám annál kifejezőbb hosszúkör-büntetés névre hallgat a Dorna új szankciója, mely arra szolgálhat a 2019-es idényben, hogy azonos büntetést szabhassanak ki például a sárga zászló hatálya alatt előző pilótákra. A gyakorlatban ez úgy fest, hogy a pálya egy hosszabb kanyarjában - mondjuk nagy ívű visszafordítóban - felfestenek a rázókövön túl egy sávot, amin muszáj végighajtania a szabálytalanságot elkövető versenyzőnek.

motogp-long-lap-penalty-21212
Így nézne ki a valóságban a külső, hosszabb ív, ami nagyjából három-négy másodperc időveszteséggel jár. Vajon a visszatérő Fenatit hányszor láthatjuk majd a zöld részen?

Megkérdezték a királykategória tagjait a változtatásról, és ők alapvetően helyeselték a hosszúkör-büntetés bevezetését, sőt tulajdonképpen a teljes mezőny jól fogadta az újítást. Dovizioso csupán azt vetette fel ellenérvként, hogy poros lehet a külső ív, bár ez erénynek is felfogható, hiszen így nagyobb visszatartó ereje van a büntetésnek. Ő és Rossi is kiemelte, hogy ez nagyban megkönnyítené a versenybírák és a pilóták dolgát, az előzetes becslések szerint három-négy másodperces hátrány pedig szerintük is megfelelő büntetés lehet. Az, hogy melyik pályán hol alakítják ki a „kerülőutat”, arról mindig a versenyirányítás dönt, a pilóták pedig már az edzéseken letesztelhetik, hogy mennyit is veszítenek, ha egy kihágás miatt oda száműzik őket.