Tegnap Pedro Acosta megszerezte második bajnoki trófeáját, miután dobogós lett a Maláj Nagydíjon, és jövőre már a királykategóriában bizonyíthatja, hogy nem véletlenül kardoskodott idén nyáron a feljebb lépésért.

motogp-malajzia-2023
Pedro Acosta

A legkisebbek között Masia elképesztő idővel nyerte meg az edzést, ami sima győzelmet vetített előre, ám végül csak harmadik lett, ráadásul éppen Sasaki mögött. Így előnye már csak 13 pont a tabellán, és még 50 egységet szerezhetnek a pilóták. A futam érdekessége, hogy pont csapattársa, az első győzelmét szerző Veier akadályozta meg Sasakit abban, hogy többet faragjon a hátrányából...

motogp-malajzia-2023
A szombati nap hőse, Alex Marquez

A MotoGP-ben igazi meglepetésgyőzelem született mindkét futamon, ugyanis a sprintet az eddig a középmezőnyt erősítő Alex Marquez (Ducati) nyerte, míg a főfutamot Bastianini, akinek idén még dobogós eredménye sem volt. Persze a GP-fórumokon máris megindultak a pletykák, hogy maga a gyári alakulat segített be „kicsit”, hogy a privát ducatisok pontokat rabolhassanak a bombaformában versenyző, és Bagnaia vb-címét fenyegető Martintól.

motogp-malajzia-2023
A legjobbkor „táltosodott meg” Bastianini és Marquez, és ezzel a páros fontos pontokat rabolt Martintól 

Akármi is történt, immáron csak 14 pont a különbség Bagnaia és Martin között, ráadásul rájuk még két sprint- és két főfutam vár, azaz a 25 éves spanyolnak bőven lesz lehetősége ledolgozni a hátrányát. A versenyek részletes eredményét és a pontállást itt találjátok.

Elképesztően sűrű az év vége a pilótáknak, elvégre két hét alatt három versenyt rendeznek két kontinensen (Maláj, Katari és Spanyol Nagydíj), így jövő hét végén már biztosan eldől, ki lesz a Moto3 és a MotoGP idei világbajnoka.

Csak a guminyomás miatt remekeltek a gyári motorok?

Már tavaly azzal vádoltak néhány csapatot, hogy egyszerűen csalnak a guminyomásértékekkel. A minimum határérték 2022-ben 1,9 bar (27,6 psi) volt az első és 1,7 bar (24,6 psi) a hátsó guminál, és előfordult, hogy éppen Bagnaia, valamint Martin az egész távot szabálytalan nyomással motorozta végig. Egészen pontosan a tavalyi Spanyol GP-ről kiszivárgott infók szerint Bagnaia első gumija 25-ből 25 körben, Martiné pedig 25-ből 24 körben volt a minimum alatt.

motogp-malajzia-2023

Részben ennek a következménye, hogy idén ősszel Jorge Martin kapott hivatalos figyelmeztetést a veszélyesen alacsony guminyomás miatt. A pilóta akkor bírálta is a rendszert, sőt kerek perec kimondta: tönkreteszi az egész versenyt a szerinte sürgős módosításra szoruló szabály.

motogp-malajzia-2023
Bagnaia vagy Martin? Legkésőbb jövő héten kiderül...

Nos, az elmúlt hétvégén, különösen a főfutamon szenvedett is a pramacos versenyző, amihez jó eséllyel köze volt a magasabb, konzervatívabb nyomásértéknek is. Láthatóan hiába volt gyorsabb Bagnaiánál, nem tudta megelőzni, mögötte motorozva pedig egyre lassult a túlmelegedő első abroncs miatt, így a – meglepően unalmas és akcióban szegény – főfutamon a dobogóra sem állhatott fel.

motogp-malajzia-2023

Eközben vasárnap Bastianini, sőt Bagnaia is sokkal gyorsabbnak bizonyult a spanyolnál, de a tegnap hírekből az is kiderült, miként lehettek ennyire erősek. Martin után ugyanis Bagnaiát és Bastianinit is figyelmeztették ugyanezért, sőt összesen öt pilóta számíthat büntetésre, ha még egyszer túl alacsony guminyomással lép pályára. Bastianini, Bagnaia, valamint Luca Marini, Alvaro Bautista és Iker Lecuona is a rebellisek között volt, így a következő kihágásnál automatikusan 3 másodpercet hozzáadnak az idejükhöz a leintés után, a második ilyen esetnél már 6 másodperc a büntetés, utána 12 és így tovább. Kiélezett küzdelem várható tehát a következő hétvégéken, és jelen állás szerint az a legvalószínűbb forgatókönyv, hogy csak a zárófutamon, Valenciában dől el a vb-címek sorsa.