A dominó első eleme múlthéten dőlt el, amikor kiderült, hogy Pedrosa csaknem két évtized után szakít a Hondával. Már akkor arról írtunk, hogy Jonathan Rea mellett Jorge Lorenzónak van a legnagyobb esélye a HRC-ülésre, s így is lett - a spanyol állítólag évi négymillió eurós fizetésért szegődött a japán alakulathoz.

motogp-pilota-igazolasok-2019-18360
Nem tartom helyesnek, hogy az első néhány futam alapján döntenek a következő évi szerződésekről - Iannone és Lorenzo esete ékes bizonyíték erre. Nehéz befolyásolni ezt, de szerintem sokkal jobb lenne, ha csak a szezon második felében hoznának ilyen fontos döntéseket - fejtette ki Rossi aggodalmait az átigazolások kapcsán

Lorenzo döntése nem érte váratlanul a Ducati csapatát, ahol nyomban lecsaptak a világbajnokságon jelenleg jobban teljesítő Petruccira, aki a legutóbbi Lorenzo-diadal ellenére is 22 ponttal beelőzi a gyári színekben induló spanyolt. Az viszont annál nagyobb meglepetés, hogy a sereghajtó Aprilia megkaparintotta Iannonét, aki tavalyi suzukis vesszőfutása után éppen kezd magára találni. A hírek szerint a Moto3-világbajnok Mir váltja a stílusa miatt „Crazy Joe” becenévre hallgató olaszt, ő kaphatja meg a második Suzuki ülését Rins mellett.

motogp-pilota-igazolasok-2019-18361
Érdekes taktika - tavaly csak szenvedett a Suzuki, s most, hogy éppen kezd összekovácsolódni a csapat, megválnak az eredményesebb, idén már hatvan pontot szerzett versenyzőjüktől, Iannonétól

Utolsóként a Tech3 rukkolt elő a 2019-es felállással, s ők is meglepték a rajongókat, ugyanis a Folger helyett beugró Syahrin olyan meggyőzően motorozott az idei szezonban, hogy 2019-re is hosszabbítottak vele, csapattársa pedig a jelenleg Moto2-ben küzdő Oliviera lesz. A csapatfőnök, Poncheral megerősítette, hogy pilótáik pont ugyanolyan támogatást kapnak a KTM-től, mint a 2019-ben gyári gépekkel pályára lépő Zarco és Espargaro.