Az első szabadedzésen Gábor 16 kört sikerült teljesíteni és a 8. helyen végzett 1.29.855 köridővel. A szabadedzés végén elkezdett esni az eső, ami az időmérőn megismétlődött. Talma először a nagy gumival kezdte az időmérőt, majd kiment feltetetni a kis gumikat, hogy azokat is kipróbálják. Nem sokkal később viszont elkezdett cseperegni az eső, és bár érezte, hogy jobbak lennének a nagy gumik, nem mert kimenni a boxba, hanem húzta a gázt, mert tudta, hogy vizes pályán már nem fog tudni gyorsulni.

A blokkal most nincs gond, és remélhetőleg nem is lesz, ha marad a hűvös idő holnap és holnapután is. Néhány beállításon azért még akad finomítanivaló, de dolgoznak a szerelők és dolgozik Talma is keményen.

Az időmérőre még jellemző volt, hogy végig nagy volt a forgalom a pályán, ami nem túl széles. Talmának is nehezen sikerült értékelhető kört futnia, de végül az utolsó gyors körében javított addigi eredményén és a 9. helyre jött fel 1.28.291-vel, ami a délelőttihez képest több mint 1,5 mp-cel jobb.

Tóth Imi remekül kapta el a fonalat reggel és a tréning túlnyomó részében a hatodik, hetedik helyen tanyázott a magyar versenyző, de mire tovább tudta volna folytatni a köridők faragását és kipróbálni az új beállításokat, amit edzés közben a szerelők beállítottak, eleredt az eső.

„Reggel jól indult a napunk és a 18. hely nem rossz kezdésnek. Nagyon éreztem a pálya ritmusát és könnyen jöttek a jó idők. Később problémánk adódott a váltóelektronikában és szinte egyik sebességi fokozatot sem akarta váltani a rendszer. Kijöttem a boxba, a fiúknak sikerült megjavítani a problémát, de a gépemnek nem sok ereje volt délutánra. Reggel nagyon hűvösben edzettünk, a kvalifikációra meg dög meleg lett. Állítottunk a karburáción, de nem volt az igazi.”

Roberto Locatellinek is jól indult a napja, hiszen a délelőtti szabadedzésen a harmadik, míg az első kvalifikáción a hetedik helyen zárt, mindössze hét tizedre lemaradva a pole pozíciótól.

„Ez egy elég furcsa pálya. Nem mondanám igazán technikásnak, inkább csak túl komplikált. Nagyon gyors kanyarokat, nagyon lassú visszafordítók követnek, hegymenet, majd lejtő, így elég nehéz beállítani a motort. Az én Apriliám hátulját kell egy picit még stabilizálnunk, de ettől független elégedett vagyok a mai nappal. 2004-ben megnyertem a futamot itt 125-ben. Remélem, hogy a vasárnap is hasonló eredménnyel térhetek haza.”

Eredmények

Kapcsolódó anyagok:

Szétnéztünk a MotoGP paddockban

MotoGP Fórum