Az idősebbeknek valószínűleg ismerősen cseng Fred Merkel neve, ami kicsit sem meglepő, hiszen ő vitte sikerre huszonöt évvel ezelőtt a Honda világbajnok masináját, megszerezve a szintén 1988-ban startoló Superbike VB első bajnoki trófeáját.

Fred Merkel
Fred Merkel

Az erőviszonyokat jól mutatja, hogy négyen végeztek tíz ponton belül az első esztendőben, s hat különböző márka vett részt a küzdelmekben. A Honda elsőségéhez nem férhetett kétség, ám a helyosztókon komoly csata folyt a második Bimota, valamint a harmadik Yamaha egysége között.

Kawasaki ZX10
Nem volt éppen pehelysúlyú, de magas csúcsteljesítménye a leggyorsabb superbike-ok közé emelte a ZX-10 Tomcat-et

A motorpiacon is jó pár újdonságot köszönthettünk, hiszen '88 végén láttak napvilágot a Honda túragépének, a PC800-nak a tervei, és a Kawasaki is ekkor mutatta be az egyik legerősebb országúti motort, a ZZR-széria közvetlen elődjét, a ZX-10 Tomcat-et.

A doningtoni futam Rainey és Gardner és Sarron csatájával 1988-ból

A Superbike mellett a GP-ben is a japán márkák domináltak ebben az esztendőben, s Eddie Lawson huszonhárom pontos előnnyel húzta be a bajnoki címet Wayne Gardner, illetve Wayne Rainey előtt.

A ma is aktív versenyzők közül egyedül Kevin Schwantz neve tűnik fel a listán, aki a 2013-as suzukai nyolcóráson tér vissza, a többi menő - például Mamola és Martinez - ugyan szintén a GP-ben, de már nem pilótaként tevékenykedik.