Életem leghosszabb tizennyolc órája volt - nyilatkozta az a motoros, aki egy kínai gyártmányú, százhuszonötös, négyütemű vassal indult neki a nyolcszáz kilométeresre tervezett útnak, hogy bizonyítsa: a kezdetleges technikával is el lehet érni meglepően alacsony fogyasztást.

kinai motor
Az egyszerű technika ismét bizonyított, persze megfelelő kéz - és sok-sok türelem - is kellett hozzá, hogy Jason elérje ezt a szenzációs értéket... A feladatot nehezítette, hogy nem zárt pályán, hanem országúton, forgalomban nyomta le a nem mindennapi távot

Kitartása végül meghozta a sikert, közel 850 kilométert (!) tett meg tankolás nélkül, vagyis nagyjából 1,3 L/100 km-re jött ki az átlag, s ez a mai, borsos üzemanyagárak mellett is azt jelenti, hogy ezer kilométerenként mindössze körülbelül hat rugóba fájt az utazás. Igaz, nem is a költségekkel volt a legnagyobb probléma a rekordkísérlet közben:

"Néha, hogy megtörjem a monoton gurulást, hetven-nyolcvanra is felgyorsítottam, ám ilyenkor vészesen megnőtt a gép üzemanyagigénye, ezért visszafogtam magam, s végül ötvennel teljesítettem a táv nagy részét. Úgy tűnik, ez a tempó feküdt a legjobban a vasnak, hiszen így tényleg alig csipegette a naftát..." - mondta el a túra után Jason.

Újabb remek példa, hogy megfelelő gázkezelés mellett az olcsó, négyütemű vasak jelentik a legolcsóbb megoldást a helyváltoztatásra, hiszen a hatszáz forintos száz kilométerenkénti költség még úgy sem jönne ki, ha valaki bicajjal indulna neki, és óránként legurítana egy félliteres üdítőt valamelyik benzinkúton...