A motorosok által vétlen félként elszenvedett balesetek jelentős részében a vétkes fél legtöbbször csak annyit tud bediktálni a jegyzőkönyvbe: nem is láttam őt, csak mikor már összeütköztünk... Ezért is üdvözlendő, hogy változott a motorok műszaki előírásait tartalmazó rendelet, mégpedig a következőképpen: "Az új rendelkezések lehetővé teszik a nappali menetjelző lámpa használatát a motorkerékpároknál."

bmw motorcycle drl
A gyártókat nem érte váratlanul a változtatás, számos túramotorban megtalálható ma már a nappali menetjelző fényforrás

Az indoklás szerint e járművek mára az utcakép szerves részévé váltak, mivel egyre nagyobb számban vesznek részt a kedvtelési és munkacélú forgalomban is, biztonságos közlekedésükhöz pedig elengedhetetlen a "látni és látszani" elv maradéktalan érvényesítése, vagyis a nappal jól érzékelhető, korszerű világító berendezések alkalmazása. Remek, tényleg csak gratulálni tudunk a paragrafust módosító jogalkotónak, nagy szükség volt már - annyi más mellett - ennek a modernizálására is.

drl lamp
Utólagosan felszerelhető DRL (Daytime Running Light), azaz nappali menetjelző. Bár kinézetre hasonlóak, itthon csak a "E" jelzésű típusok beépíthetők, s ezek közül is csak a közúti használatra minősített darabok

Egyben változott az autók téli gumi használatára vonatkozó bekezdés is. Ugyan a rendelet tételesen nem írja elő, hogy az ősztől tavaszig terjedő időszakban csak ilyen abroncsokat használhatnának a közlekedők, de ajánlja a felszerelésüket, egyszersmind megköveteli, hogy a vezetők kizárólag az út- és időjárási viszonyokra felkészített gépjárművel induljanak útnak. Vagyis havas úton erre csak az M+S, Winter Use, illetve hópihe piktogrammal ellátott gumik alkalmasak, és az új meghatározás szerint a bordázatnak 4 milliméternél mélyebbnek kell lennie a biztonság további növelése, a téli gumi kedvező tulajdonságainak érvényesülése érdekében.