Aki szállított már sportmotort mondjuk pályanapra, szervizbe vagy egy távoli szigetre, az minden bizonnyal szembesült vele, hogy sokkal nehezebb rögzíteni a burkolt vasat, mint a nakedeket vagy más stílusú gépeket.

Forradalmi ötlet a motorszállításban

Ezt a problémát igyekezett megoldani az olasz gyártó, aki nemes egyszerűséggel meghosszabbította a legfontosabb lekötési pontnak számító villahidat, s így segítség nélkül és pillanatok alatt rögzíthette a motort. Ha szenvedtél már pályanap előtti késő este egyedül, furgonban vagy utánfutón topogva a billegő vas mellett, bizonyára tudod, miért olyan nagy szám ez.

motor-szallitas-egyszeruen-28172
Erről aligha ismernénk fel, hogy motoros felszerelésről van szó

Hogy minél többféle típushoz passzoljon a szerkezet, a villaszárakat befogadó elemhez szűkítőgyűrűket is gyártott, ami kettős előnnyel kecsegtet.

motor-szallitas-egyszeruen-28171
Így már sejthető, hogy mi is ez a szerkezet...

Egyrészt így nem sérülhet, karcolódhat a motor, másrészt garantáltan illeszkedik a két alkatrész, vagyis innentől már csak oldalanként két-két spaniferre lesz szükség az atombiztos lekötéshez.

motor-szallitas-egyszeruen-28176
Pofonegyszerű, nemde?

Noha nem olcsó mulatság a jelenleg 179 euróért kínált szerkezet, mégis hasznos, hogy megosztotta a készítő a Facebookon, hiszen inspirációt ad a motorosoknak, hogy ez alapján legyártsák vagy elkészítessék saját gépükhöz passzoló eszközt.

motor-szallitas-egyszeruen-28174
Az első kereket rögzítő kaloda sokat segít, de anélkül is biztos tartást adna a lekötés, ha előre és hátra is kirögzítik a motort

Remek ötlet, nagyszerű kivitelezés és megoldás a pályamotorosokat érintő problémára – le a kalappal! Olyan elmés megoldás, hogy csodálkoznék, ha néhány hónapon belül nagy gyártók logójával is megjelennének az üzletekben a kísértetiesen hasonló szerkezetek.