Bár a bulvárlapok minden ősszel megszellőztetik, hogy az évszázad tele következik, a valóság inkább azt mutatja, hogy a globális felmelegedés győzedelmeskedik Tél tábornok serege felett. Ettől még hazánkban előfordulhatnak kimondottan hideg napok és a maihoz hasonló, hóval borított utak, melyek alaposan próbára teszik az ilyenkor is motorra pattanó közlekedőket. Futárok, kézbesítők és ingázók százai mesélhetnének, milyen harc is a célba érés, pláne, ha kopott gumik vannak a gépen.

motorkerekpar-teligumi-7465
Több cég, így például a Continental, a Heidenau, a Metzeler, a Michelin és a Mitas is kínál téligumit motorkerékpárokra

Erre nyújt megoldást a motorokra kifejlesztett, speciális anyagkeverékű téligumi, mely - az autóabroncsokhoz hasonlóan - hét fokos hőmérséklet alatt is rugalmas marad, illetve viszonylag jó tapadást nyújt vizes, latyakos felületen. A választék szélesnek mondható, megannyi gyártó 30-40 különböző terméke elérhető hazánkban, de ez sajnos jobbára csak a robogósoknak jelent megoldást. A méretválaszték ugyanis rendre 10-14 col között mozog, illetve vészmegoldásként még 15, illetve 16 colos felnikre kínálnak ún. négyévszakos abroncsot M+S (hó és sár) jelöléssel, ami jó megoldás lehet az őszi és tavaszi átmeneti időszakban. Az árak gyártótól és mérettől függően széles skálán mozognak, jellemzően 10-20 ezer forint közötti összeget kérnek egy abroncsért.