A spéci hátsó abronccsal felszerelt motor szinte lendületvétel nélkül, alig 20-30 km/órás sebességgel hajtott a vízbe, határozott gázadásra azonnal kiemelkedett a habokból, s meg sem állt az 5500 méterre fekvő túlsó partig:

Különleges abroncsok és terelőlapátok kerültek a krosszmotorra, hogy Luca ne süllyedjen el a - vele együtt - 220-230 kilós géppel

- Az elindulás meglehetősen nehéznek bizonyult, amíg el nem értem a másodpercenként húszméteres (72 km/h) tempót, nem volt könnyű megtartani a motort. Útközben belefutottam kisebb hullámokba is, ezért kiálltam a nyeregből, akkor meg a légellenállás bizonyult túl nagynak, szóval volt dolgom rendesen, de végül mindig sikerült visszanyernem az egyensúlyomat - nyilatkozta Luca a rekorddöntés után. - A felszerelésem nagy része egyszerű motorosruha volt, leszámítva a csupán 17 dekás, szén-dioxidpatronról működő Kingii pántokat, melyek baj esetén felfúvódtak volna, hogy fent tartsanak a víz felszínén - tette hozzá az újdonsült rekorder, aki elsőként szelte át motorral a Comói-tavat.