Érdekes összeállítást közölt minap a Daily Magazine, mégpedig egy átfogó, több ezer fős közvéleménykutatás kapcsán. Huszonéves, motorozás iránt érdeklődő fiatalokat kérdeztek, hogy pontosan milyen szempontok alapján keresnek, illetve választanak motorkerékpárt, és ez mennyire „passzol” az olyan neves gyártók kínálatához, mint például a Harley-Davidsoné. Nos, az ifjabb vevők sokoldalú és kedvező árú kétkerekűt keresnek, ami tökéletes kikapcsolódásra, hobbira, de végtelenül praktikus közlekedési eszköz is egyben.

motorozas-es-az-y-generacio-20872
Ez egy Harley? Igen, az! Az ilyen formabontó, tisztán elektromos hajtású modellek is hozzájárulhatnak, hogy a HD vásárlásra csábítsa a fiatalokat

Ezzel szemben az átlagos HD-vásárló nős, ötvenes évei elején jár, és jellemzően havi kétmillió forintot (vagy annál többet) keres, míg a választott járgányhoz elsősorban érzelmi szálak fűzik, tehát a praktikum kevésbé fontos tényező. A cikk hatásvadász címe (Az ezredfordulós kölykök kinyírják a Harley-t?) arra utal, hogy új modellekkel és főként új stratégiával kell előrukkolni a tradicionális márkáknak, ha nem szeretnék, hogy felkopjon az álluk, amíg a most jogosítványt szerző generáció felnő, megnősül, majd a gyerekek kirepülése után - úgy 2040-ben - rászánja magát egy drága gép vásárlására. Persze tisztában vannak ezzel a H-D marketingesei is, nem véletlen, hogy már idén bemutatják újszerű, tisztán elektromos motorjukat, illetve olyan rendhagyó prototípusokkal rukkolnak elő, mint a CES-en leleplezett BMX-stílusú járgány.