A Motus Motorcycles közösségi médiában tette közzé a hírt, mely szerint új terméküket fejlesztik éppen. A jármű a Motus MST névre keresztelt sport-túra motorkerékpár átdolgozása, izgalmas, csupasz stílusban. A gépben egy 1650 köbcentis (!), folyadékhűtéses, nyomórudas vezérlésű, V4-es erőforrás dolgozik, ez tekintélyes 165 lóerőt és 166,7 Nm forgatónyomatékot képes leadni. Az eredeti típusban az erőátvitelről hatfokozatú sebességváltó gondoskodik, vélhetően az átdolgozott kiadásban is így lesz.

A vállalat némi hangélménnyel is megajándékozta a nagyközönséget, egy videót rögzítettek ugyanis a fékpadi mérésről, ahol az Akrapovič kipufogó zenéje a fő tétel

A vázat viszont átszabták a stílus követelményeinek megfelelően, így módosítottak a villaszögön és csökkentették a fordulókört, továbbá a tengelytáv is rövidebb lett. A prototípust ábrázoló skiccen látható, hogy a Motus társalapítója és formatervezője, Brian Case masszív légbeömlő nyílásokat álmodott a gépre, hogy minél jobban kihasználhassák a hajtóműben rejlő erőt. Természetesen a felesleges műanyag idomokat is ledobálták, jelentős súlycsökkenést elérve ezzel, így a gép mindössze 181 kilót nyom szárazon, ezzel a súly/lóerő aránnyal olyan nagyvadakkal kerülhet egy ligába, mint az Aprilia Tuono 1100 V4 vagy a KTM 1290 Super Duke R.