Az MV Agusta tervezőműhelyében ismét előrukkoltak egy lélegzetelállító sportmotorral: az új F4R Corsa Corta nem csak küllemében tér el az eddigi MV-ktől, de átdolgozott négyhengeres motorblokkjának köszönhetően kezelhetőbb és erősebb is lett. Az új erőforrás még jobban tűri a magas fordulatszámokat - a hengerek 79 mm-es furatához mindössze 50.9 milliméteres lökethossz tartozik, így a megnövekedett maximális fordulatszám (13 700 1/min) ellenére is csökkent a dugattyú középsebessége.

mv-agusta-2012

A 195 lóerős csúcsteljesítményt nagyobb szívó- és kipufogószelepek alkalmazásával, valamint 49 mm-es, dupla injektorfejjel ellátott befecskendező használatával érték el, de akinek elsőre ijesztő lenne az adat, a bal kormánymarkolatról választhat "szelídebb" beállítást is a távol-keleti sportmotorokról más ismert üzemmód kapcsoló segítségével. Nem lehet probléma a féktávokkal sem, hiszen a Brembo 320 mm-es első féktárcsái, monoblock féknyergei és az MV - szintén az olasz cégtől származó - radiális felső munkahengere az egyik legerősebb párosítás, amit országúti motoron alkalmaztak. A sok finomságért természetesen komoly árat kell fizetnünk, hiszen az új MV Agusta 18 800 eurós kezdőáron kerül majd a szalonokba.

monster-s4r
A csupaszmotorok divatját a Monster család indította el, a legendás S4R változat az egyik legkülönlegesebb naked gép a használt gépek piacán

A Ducati már bemutatta a 2012-es Streetfightert, de nem ez lesz az egyetlen újdonság a bolognai cég háza táján, ugyanis két hét múlva, a sepangi MotoGp nagydíj előtt leplezik le a Monster család új tagjait. A pletykák szerint a könnyen elérhető, kisebb modellek fognak megújulni a következő szezonra (a 696-os Monster jelenleg a legolcsóbb Ducati), de látva az olaszok prémium-kategóriás gépeit (pl. 1199 Panigale) nem kizárt, hogy a régi S4R modell is méltó utódot kap az idei motoros seregszemléken.