A napokban megjelent Schwalbe ugyan hasonlít a több százezer darabos mennyiségben értékesített elődre, ám a burkolat alá pillantva gyorsan kiderül, hogy ez csak ügyes álca - a klasszikus külső alatt ultramodern technika lapul. A jókora idomzat jórészt a Bosch-tól származó Li-ion akkumulátorokat takarja, melyek energiával látják el a gép elektromotorját.

myschwalbe-bemutato-10307
A most bemutatott Schwalbét hamarosan bárki kipróbálhatja, ugyanis a kölni motorkiállításon külön tesztpálya áll majd a nosztalgiázni vágyó motorosok rendelkezésére

A gyár mérései szerint ez akár egész hetes ingázásra is elegendő „üzemanyagot” rejt, legalább is napi húsz kilométeres körökkel számolva mindenképpen kihúzza hétfőtől péntekig egy töltéssel. Csupán a téli üzemben kell a megszokottnál gyakrabban a műszerre pillantani, mert a tesztek során - extrém hidegben - mintegy tíz százalékkal csökkent az egyébként jócskán száz kilométer feletti hatótáv.

myschwalbe-bemutato-10305
Ismerős részlet? Nem véletlen - az új tervezés során igyekeztek minél jobban átmenteni az egykori Schwalbe formáját

A gép végsebességét nem a motorban rejlő potenciál, hanem az uniós előírás szabja meg - az L1e kategória szabályainak megfelelően 47 km/órás tempóra képes, azaz ugyanolyan a jogosítvánnyal vezethető, mint bármelyik 50 köbcenti alatti, benzines vetélytársa. A technikai különbségeken túl még egy fontos eltérés található az egykori Fecske és modern utódja között, mégpedig az ár. Az elektromos gép ugyanis csaknem ötezer eurót kóstál, s ez még akkor is kissé magas, ha a retrohullámnak és a személyre szabható megjelenésnek köszönhetően az E-Schwalbe inkább menő divatcikk, mint egyszerű közlekedési eszköz.