Egy biztos, három hét múlva - ha az idő is engedi -, már nyugodtan utcára léphetünk a nappali menetjelzővel felszerelt motorkerékpárral, feltéve, ha az alapvető szabályokat betartottuk a vásárlás és a felszerelés során.

drl
A nappali menetjelző működés közben

Lényeges, hogy a lámpateste(ke)t alaposan vizsgáljuk meg beszerzés előtt, és ne dőljünk be a pár ezer forintos megoldásoknak, mert utólag lehet, hogy a bírságra kell majd költeni a kasszánál megspórolt forintokat. Az ilyen kiegészítő fényforrásokra vonatkozó általános szabályok pontosan megszabják, milyen feltételeknek is kell megfelelni:

- a lámpa csak fehér fényt bocsájthat ki

- az elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a vezető bekapcsolja a tompított világítást

- kivétel ez alól a fénykürt használata, mely ideiglenesen világíthat a nappali menetjelzővel egy időben

- a gépkocsikra legfeljebb két ilyen fényforrás szerelhető, 1,3 méternél keskenyebb jármű esetén egymástól minimum 40 cm távolságra

- átvilágított felület alsó széle az úttest szintjéhez 0,25 méternél közelebb és attól 1,50 méternél távolabb nem lehet (vagyis ilyen magasságban rögzíthetjük, vízszintesen a lámpatesteket)

Néhány forgalmazót is megkérdeztünk, vajon mely típusokat ajánlják kimondottan motorosok részére, ám egyelőre még ők sem kaptak egyértelmű gyakorlati feltételeket az NKH-tól, így valószínű, hogy a kétkerekűekre vonatkozó részletes feltételrendszer már csak jövőre lesz elérhető. Annyi azonban bizonyos, hogy az "intelligens" kapcsolóval ellátott szettek nem a két-háromezer forintos kategóriát erősítik, az összes szabálynak megfelelő készletek (két lámpatest és szerelékei) jellemzően 15-25 000 forint között elérhetők.