A motorosportban óhatatlanul is előfordulnak halálesetek, igaz, az utóbbi három-négy évtizedben egyre ritkábban, hála a hetvenes évek végétől drasztikusan szigorodó előírásoknak. Hogy ezek mennyire hatékonyak, azt mi sem bizonyítja ékesebben, minthogy 1983-ban még egy év alatt öt (Ishikawa, Frutschi, Rüttmimann, Brown és Huber), 1989-ben pedig három pilóta (Palazzese, Mellor és Henshaw) veszítette életét a GP-ben, ezzel szemben ma már öt-tíz év telik el két tragikus kimenetelű baleset között.

nem-lesz-motorverseny-pikes-peaken-22719
Összefogott a motorosvilág Dunne balesete után - a Ducati például elárverez egy 5-ös rajtszámú Panigale V4 25 Anniversario 916-ot, és a bevételt Carlin családjának ajánlja fel

Ezért is érthetetlen a döntés, mely szerint Dunne halála miatt az összes motort kitiltják a Pikes Peakről, azaz 2020-ban és - a jelenlegi tervek alapján - utána sem léphetnek pályára a tengerentúli viadalon. Egyszerű szabálymódosítás vagy a pálya átépítése helyett tehát ehhez a poroszos módszerhez fordultak, jóllehet, még Carline Dunne édesanyja is bírálta őket érte.

- Mindannyian tudtuk, hogy mit vállalt Carlin, amikor elindult egy versenyen, hiszen tisztában voltunk a veszélyekkel. Ennek dacára mindenben támogattam őt és a döntéseit, mivel azt csinálhatta, ami az élete volt és amit mindennél jobban szeretett. Hát kik vagyunk mi, hogy egy tollvonással megfosszuk a többi versenyzőt a lehetőségtől, hogy beteljesüljön az álmuk, és megméressék magukat a Pikes Peaken? - nyilatkozta Romie Gallardo.