Elég sűrű volt számomra a program. Indultam a GSXR kupán, az Alpok-Adria bajnokságban SST -1000-ben valamint a 200 mérföldes endurance versenyen.

Jól kezdődött minden, hisz mindhárom kategóriában pole pozicióból várhattam a rajtot. Túl szép volt minden! Tartottam tőle, hogy ez napokon keresztül így nem folytatódhat.

Nos az a bizonyos porszem, ami a gépezetbe szokott kerülni, az a GSXR kupa első versenyén gyorsan előjött. Rizivel már az első körökben elszakadtunk a többiektől. Úgy tűnt, hogy Ő biztonsági tempót megy összetett győzelme tudatában. Gyorsabbnak éreztem magam a pálya minden szakaszán. A harmadik körben megpróbáltam élre állni a célegyenes utáni 2. kanyarban, de túl szűken fordultam és kicsúszott a motorom eleje. Viszonylag kis idő elteltével ültem át az 1000-es gépről, melyen egészen más tulajdonságú gumiköpeny volt. Talán ezért értékeltem rosszul a gumi tapadó képességét. Gyorsan felállítottam és beindítottam a motort, és a mezőny után eredtem, de a legjobb köridőket futva is csak a 7. helyre sikerült feljönnöm.

Tanulva a fiaskóból, a 2. futamban türelmesen kivártam. Harmadik helyen utaztam a helyüket cserélgető Rizi és Magda mögött. Csak a 9. körben kezdtem támadásba. Ez a taktika helyesnek bizonyult, megnyertem a versenyt.

Superstock 1000-ben Dudi távolmaradása kicsit megkönnyítette a helyzetemet. Meggyőző előnnyel foglalhattam el a pole poziciót., a versenyen ezért nem kellett túlzottan óvatosnak lennem. Három körig utaztam az elsőnek rajtoló Tonini hátsó kerekén, majd megelőzve őt folyamatosan tudtam növelni előnyömet. 14mp-el nyertem, enyém volt a legjobb köridő is – 1.54.8. Sajnálom, hogy Vida Tibi bukott, mert akár hármas magyar dobogó is lehetett volna.

A nap fénypontjaként jött a 200 mérföldes endurance. A reggeli SST futam után visszakerült motort a King-Road-osok azonnal kezelésbe vették. Teljes körű átvizsgálás, gumi csere, előkészületek gyors tankoláshoz és gyors kerék cseréhez, taktikai megbeszélés, matematika ... forrt a levegő a boxban. Kitűnő partnerrel, Rizivel vághattam neki a versenynek. Mindketten jobb idővel zártuk az időmérőt, mint legnagyobb ellenfeleink a Kispataki-Vida illetve a Bitter-Magda páros. A taktikánk roppant egyszerű volt: a végén elsőként megpillantani a kockás zászlót!

Ehhez egyenletes gyors köröket kellett futni, kímélni a gumit és spórolni az üzemanyaggal.

Két tankolást terveztünk, a gumicserét annak állapotától tettük függővé. Betartva ezt a taktikát a leghosszabb ideig tudtunk mindkét váltásnál kint maradni. (kivéve Bittiéket, akik nagy tankkal mentek és csak egyszer cseréltek.) Kiváló munkát végzett a boxban működő személyzet. A legrövidebb kiállásokat produkálta csapatunk.

Az utolsó váltás előtt egyértelmű volt, hogy megússzuk a gumi cserét. Rizi nem hogy lassult, hanem ellenkezőleg egyre gyorsabb köröket futott. 34 mp előnnyel vágtunk neki az utolsó 19 körnek. Engem nyugalomra intett csapatfőnökünk: a cél biztonságosan behozni a motort az első helyre. Ezt nem volt nehéz teljesíteni.

Kifogástalan háttér munka, gyors versenyzők, jó gumi választás, tökéletes stratégia – az eredmény 1. helyezés az abszolút kategóriában.

Következik Brno, az Alpok – Adria záró fordulója. Igyekszem ott is helytállni.

Németh Balázs

Kapcsolódó anyagok:

Alpok-Adria Bajnokság és Nemzetközi Endurance - képgaléria

Alpok-Adria Bajnokság és Nemzetközi Endurance beszámoló