A német kormány tegnap elfogadta az úthasználati díj szabályainak módosítását. Egy sor uniós tagállam - közöttük Magyarország - ellenzi az új szabályozást, és osztrák kezdeményezésre szövetséget szervez a rendszer bevezetésének megakadályozására. A tervek szerint a díjfizetés 2019-től lenne kötelező, mely alapján mindenkinek fizetni kell, de a német autósokat a gépjárműadó csökkentésével kárpótolják majd.

Ha tiszta, nem kerül sokba

A külföldi autósoknak csak az autópályák használata után kell fizetniük, a tíz napra, két hónapra vagy egy évre szóló elektronikus matricát az interneten vagy töltőállomásokon vásárolhatják meg - áll az MTI összefoglalójában.

nemetorszag-autopalyadij-11938
A hazai rendszerrel ellentétben nem a jármű típusa, hanem a károsanyag-kibocsátás mértéke szabja meg, mibe kerül az útdíj. Aki öreg vagy rosszabb környezetvédelmi besorolású járművel használná a pályát, annak 25 eurót (kb. 7800 Ft) kell fizetnie a tíznapos matricáért

A hivatalosan infrastrukturális hozzájárulásnak nevezett díj „méltányos, ésszerű és igazságos” - idézték Alexander Dobrindt szövetségi közlekedési minisztert. A matrica megvásárlásával korlátlanul használhatják a sofőrök a közel 13 ezer kilométer hosszúságú német autópálya-hálózatot.