Az elektromos robogók hátrányaként szokták emlegetni, hogy végsebességben és hatótávban is elmaradnak a hasonló méretű, benzines vetélytársak mögött. Nos, úgy tűnik, hogy a világ 10. legnagyobb motorgyártójává előlépett NIU mérnökei mindkét hiányosságot orvosolták és piacra dobták az elődöket messze felülmúló, új NIU MQi GT EVO-t.

niu-mqi-gt-evo-arak-velemenyek
A teljesen lemerült akksi alig öt óra alatt és nagyjából százforintos költségből feltölthető. Könnyen kiszámítható, hogy ez alapján az egész havi, 7-800 kilométeres ingázás mindössze ezer forintba kerül a robogóval

NIU MQi GT EVO: egész nap egy töltéssel...

A 4. generációs NIU Energy lítiumakkumulátoroknak köszönhetően 75 kilométeres valós hatótávval büszkélkedhet a modell, ami a gyakorlatban annyit tesz, hogy aki szezononként tízezer kilométert robogózik – azaz napi 41-42 km-t –, annak szinte soha nem kell majd napközben töltenie.

niu-mqi-gt-evo-arak-velemenyek
Az ülésmagasság 816 mm, ám mivel karcsú felépítésű a motor, az alacsonyabb pilóták is lazán talajt érnek a nyeregből. Ráadásul az A1-es besorolású a GT B-s jogsival is vezethető a hatórás A1B-képzés sikeres elvégzése után

Csekély fogyasztása és nagy hatótávja dacára a teljesítményre sem lehet panasz, elvégre 5 kW-os villanymotorjával kereken 100 km/órás végsebességre képes a motor, míg 180 mm-es szabad hasmagasságával simán felugrat bármelyik padkára, ami nagyban megkönnyítheti a városi közlekedést. Számítottak rá a tervezők, hogy GT-t viszonylag sokan használják majd utassal, ezért nyerge harmadával hosszabb, mint az NQi sorozatú modelleké, emellett a nagy lábtartó és háttámla is az utas kényelmét szolgálja, a modell megengedett össztömege pedig csaknem 280 kg.

niu-mqi-gt-evo-arak-velemenyek
A 14 colos kerekek az egy-két kategóriával nagyobb robogókban is megállnák a helyüket és remek egyenesfutást biztosítanak a GT EVO-nak

Jövőbe mutató megoldás, hogy ha otthon felejtenéd a kulcsot, telefonodról is elindíthatod a motort, ami persze arra is jó, hogy a készüléken megjelenő üzenettel riasszon a NIU, ha például lökdösik, felborítják, esetleg megpróbálják ellopni. Ne feledjük, Budapesten is volt már erre példa, akkor a VIII. kerület egyik bérházának aljában találták meg a néhány perccel korábban meglovasított gépet.

A modell már itthon is elérhető, sőt a forgalmazónál most próbaútra is jelentkezhetsz, hogy megtudd, milyen a városi közlekedés a fürge GT-vel.