Tagadhatatlan, hogy az elektromos robogók és motorok kategóriája növekszik legdinamikusabban az európai piacon. Évente nagyjából negyedével többet adnak el a hangtalan motorokból, és csak a regisztrált, hivatalosan eladott gépek száma is megközelíti a százezer darabot.

niu-piacvezeto-robogogyarto-europaban
Új lendületet adhat a vállalat fejlődésének, hogy még idén megjelenik a NIU első hagyományos motorkerékpárja, az A1-es jogsival vezethető, 110-es végsebességű NIU RQi

Toronymagasan első a NIU Európában

Noha a járványhelyzet miatt padlóra kerültek az e-robogók kölcsönzésével foglalkozó, turistaparadicsomokban működő cégek, a motorok iránti kereslet jelentősen nőtt, mivel egyre többen váltottak tömegközlekedésről, illetve autóról robogóra.

niu-piacvezeto-robogogyarto-europaban
Már Budapest utcáin is egyre gyakrabban találkozhatunk a fürge és csupán 1-2 forintos kilométerköltségű robogókkal

Így aztán a tavaly regisztrált, elektromos kétkerekűek száma meghaladta a 93 ezer darabot, ráadásul ez a kiadott rendszámok száma, vagyis a valós mennyiség – beleértve például a Magyarországon eladott, rendszám nélküli e-robogókat – ennek nagyjából másfélszerese lehet.

niu-piacvezeto-robogogyarto-europaban
Ha kimerészkednél a városból: a NIU idei újdonsága, az MQi GT Evo 100 km/órás végsebességre képes és több mint 80 km-t megy el egy töltéssel

Meglepő, hogy több mint hétszáz forgalmazó van jelen Európában, mégis egy márka uralja a piac több mint egyharmadát. Az itthon is közkedvelt NIU áll az élen 19 790 motorral és 35,1%-os piaci részesedéssel, a második V-Moto 14 474 gépet adott el, míg a harmadik Askoll 4512-t.

A piacvezető NIU tehát tovább növelte az előnyét, és ez a remek európai szereplés is hozzájárult, hogy a mindössze nyolc éve alapított vállalat ma már évi egymillió (!) motort értékesít világszerte. Ráadásul ez csak a kezdet, ugyanis éppen napjainkban zajlik a cég nagyszabású gyárbővítése, melynek köszönhetően hamarosan évi kétmillió motort tudnak előállítani.