Van egy tagadhatatlan előnye az elektromos járműveknek a benzines vetélytársakkal szemben. Ez pedig – a néha hátrányként emlegetett – hangtalan suhanás, ami kapóra jöhet, ha észrevétlenül kell megközelíteni a bűncselekmény helyszínét.

Könnyű, fürge és hangtalan – ezért választották a zsaruk a NIU-t. A robogó gyárilag is készen áll a feladatra, ezért nem változtattak a főbb alkatrészeken, csak a kékvillogó, a 46 literes topcase és az extra USB-aljzat különbözteti meg a polgári változattól

Ezért aztán kifejezetten ilyen modelleket kerestek az egyenruhások, s az is szempont volt, hogy könnyű, keskeny jármű legyen, amivel a nagymotoroknál is gyorsabban eljuthatnak például a balesetek helyszínére, átfűzve magukat a torlódásokon, dugókon.

Elektromos robogóra váltottak a belga zsaruk

Az új robogókkal főként a rendőrség válaszideje és mobilitása javult – szögezték le a zsaruk, hozzátéve, hogy elsősorban gyors beavatkozást igénylő helyzetekre, például baleset vagy más ok miatt elrendelt útlezárásokhoz, illetve tömegrendezvények ellenőrzéséhez használják majd őket.

Nem a csúcssebesség az elsődleges szempont, de a sok emelkedő miatt fontos, hogy a legmeredekebb szakaszokon se essen vissza a tempó – mondták a rendőrök. Mivel a könnyű robogóban 3 kW-os Bosch motor dolgozik, az elektronikusan szabályozott, 45 km/órás végsebességét emelkedőn, teljes terhelés mellett is tartja

Azért esett a választásuk a NIU NQi robogókra, mert a helyi Poppy és Felyx robogókölcsönző flottáiban már régóta megbízhatóan üzemelnek a cég motorjai, illetve a dupla Panasonic akksikkal elért százkilométeres hatótáv is komoly érv volt a 3 kW-os teljesítményű, de alig százkilós robogók mellett.

Két darab 35 Ah-s Li-ion Panasonic akksi bújik meg a nyereg alatt. Ennek elépítése teljesen megegyezik a Tesla Model S-ben található telepével

A tesztek után csak néhány módosítást kértek az egyenruhások: felkerült egy 46 literes, alumínium topcase, illetve egy nagyméretű plexi, s ezzel készen is állt a szolgálatra.