Noha elképesztő sikereket ért el a NIU 2020-ban és idén is, sőt immáron egymillió motort értékesít évente, egy „adóssága” maradt a cégnek, mégpedig a prototípusként már oly sokszor látott RQi leleplezése. Nem véletlen, hogy mindenki erre kíváncsi, hiszen ez a vállalat első „klasszikus” nagymotorja.

Az első NIU RQi

Nagyon titokzatosak voltak a fejlesztők, ezért csak pár információmorzsát hintettek el az RQi-ról, pontosabban RQi családról, ugyanis rögtön többféle változatban érkezik a modell.

niu-rqi-teszt-2021
Mivel a villanyautók- és motorok nem a szépségükről híresek, komoly érv az RQi mellett, hogy kissé konzervatív, egyben megnyerő a formaterve

A hatótáv 110 és 130 km között alakul majd, és azt is megtudtuk, hogy kétféle, 5 és 32 kW-os teljesítményszinttel érkezik az újdonság. Előbbi igen vonzó lesz az A1 jogsis pilótáknak, hiszen egy kimondottan nyomatékos, 110 km/órás valós végsebességű motort vezethetnek majd a 16 éves kortól megszerezhető, kezdő jogosítvánnyal.

Úgy tűnik, a készítőket is meglepte a tesztlehetőség, legalábbis erre utal a hiányos öltözet és a „mosolygós” sisak... 

A motorok energiaigényét várhatóan 36 Ah-s, 72 V-os feszültségű telep elégíti ki. Az RQi áráról nem esett szó, de korábban a szintén bennfentes Elektrek írói arról számoltak be, hogy Ázsiában 5500 dollár körüli összegbe kerül majd.