Tegnap megnyitotta kapuit a 2025-ös EICMA, ahol jelen van a világ vezető elektromosrobogó-gyártója, a NIU is, mely több forradalmi újdonságot hozott a seregszemlére.
Robogó 178 km-es hatótávval és egy 39 lóerős enduró...
Először a továbbfejlesztett NQiX robogókat mutatták be, melyekben nagyobb hatásfokú villanymotor dolgozik, emellett több szoftveres és hardveres frissítést kaptak a modellek, és az is újdonság, hogy ezentúl az NQiX modellcsaládba tartozó robogók gyárilag Google Maps-térképpel és erre épülő navigációval érkeznek.
Utat mutathat a japán és európai gyártóknak a NIU a baleset-megelőzés területén is, elvégre az új, kedvező árú, már 2400 eurótól elérhető FQiX család tagjai lopásgátlóval, gyári navigációval, Bluetooth- és NFC-kapcsolattal, 5 colos, színes TFT-műszerrel és hátsó radarral (!) érkeznek – utóbbi egyértelműen azt szolgálja, hogy biztonságosabbá váljon a városi közlekedés.
Senki többet? 92 kilós és 39 lóerős a legújabb NIU
Nem maradtak érdekes újdonságok nélkül a terepmotorok rajongói sem, elvégre a korábban megjelent XQi 3 után a cég piacra dobott három endurót is, az XQi 300, 400 és 500 modellt.
Az XQi 300 végsebessége kereken 90 km/óra, hatótávja – az üzemmódtól és a vezetőtől függően – 50-80 kilométer és mindössze 79 kilóval mérlegel. A 400-as közel másfélszeres csúcsteljesítményű, egészen pontosan 14,4 kW-os, és a 21700-as cellákból összeállított aksija 2,88 kWh-s kapacitással büszkélkedhet.
Miként a nevéből sejthető, az NQiX 500 a família legerősebb tagja, amely akár 120 km/órás végsebességre képes. Készül belőle A1-gyel vezethető, 11 kW-os névleges teljesítményű kivitel is, de a csúcsteljesítménye (nem elírás) 28,8 kW, azaz átszámítva 39 lóerő, melyhez feltűnően csekély, 92 kilós menetkész tömeg társul.
Sajnos néhány hónapot még várnia kell annak, aki szeretne egy ilyen pillekönnyű és meglepően erős endurót, de 2026 második felében már szerte a világon elérhetőek lesznek a NIU tegnap bemutatott robogói és terepmotorjai.