Párizs polgármestere, Anne Hidalgo mindig is élharcosa volt a légszennyezés elleni küzdelemnek, s többek között olyan jövőbe mutató tervekkel tette már le a névjegyét, mint a belváros autómentes, kizárólag gyalogosan használható részeinek bővítése, vagy éppen a nemrég előterjesztett javaslata, mely nem engedné be a patinás utcákra a dízelüzemű négykerekűeket.

parizs-fizel-2020-3312
A rendelet nem tesz különbséget a modern, részecskeszűrős dízelmotorok és az öregebb, adagolós kocsik között. Ezek kiszorulása után nem csak a benzines autók, hanem a motorkerékpárok aránya is nőhet a párizsi utcákon
Javaslata - meglepő módon - az ellenzék oldaláról is szinte egyöntetű támogatásra talált, ezért könnyen lehet, hogy 2020-tól végleg eltűnnek a modern gázolajfalók a Champs Elysées-ről, teret engedve a jellemzően kis hengerűrtartalmú, gyakran turbófeltöltővel erősített benzines kocsiknak, illetve a kint oly' népszerű nagyrobogóknak, valamint motorkerékpároknak. Ez utóbbiak azért is jelentenek valóban ésszerű alternatívát a torlódásokkal küzdő közlekedőknek, mert az itthon csak autópályákon kötelező - és sajnos ott is csak ritkán előforduló - ún. biztonsági folyosót Franciaországban minden egyes forgalmi dugóban alkalmazzák.

Nem csak az álló, hanem a lassan araszoló kocsisorok között is kötelező a biztonsági folyosót kialakítása. Ez a példa kint ma már a városi közlekedés része is, ezáltal sokkal könnyebb motorral előrejutni a feltorlódott sorok között

Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy a legbelső sáv jobb szélén folyamatosan rendelkezésre áll legalább egy méter széles szabad hely, ahol gondtalanul előrehaladhatnak a motorosok, megspórolva a torlódásban elvesztegetett órákat. Lényeges megemlíteni, hogy ezáltal a légszennyezés is jelentősen csökken, hiszen az ingázókra váró, jellemzően 40-80 kilométeres távolság így akár feleannyi idő alatt is letudható, ami komoly különbséget eredményez az adott szakaszon elpöfékelt üzemanyag mennyiségében.