A Discovery csatorna éppen tíz évvel ezelőtt indította útjára az Orange County Choppers-ről szóló sorozatát, és ezzel a motorépítés fogalma egy csapásra világszerte ismert lett: a motorozással kicsit sem törődő nézők ezrei is hétről hétre figyelemmel kísérték az épülő motorcsodákat. Az már csak hab a tortán, hogy a készítők eredetileg egy roncstelepi alkatrészekből guberáló, szinte nulla költségvetésű kis műhely gépeit szerették volna bemutatni, ám a producerek az utolsó pillanatban megváltoztatták a forgatókönyvet, így kapott főszerepet a Teutul család a népszerű sorozatban.

pjd

A történetet azóta ismerjük: apa és fia a sorozatos konfliktusok után külön-külön folytatta a munkát, és az ifjabb Paul PJD név alatt építi illetve forgalmazza a két-, három-, és négykerekű gépeket. Műhelyéből kikerültek már trike-ok és sportquadok is, de természetesen a fő csapásirány az épített custom gépek készítése maradt.

pjd

A PJD Fan Club osztotta meg velünk a cég legfrissebb munkáját, mely sok tekintetben eltér a megszokott trendtől: nincs gigászi első teleszkópvilla, és a harminc centis hátsó gumit is elfelejthetjük, ez a motor egészen másról szól. A kerékpár-szerű külső a magyar motorgyártás hőskorát idézi, amikor a D-Csepelek és társaik biciklikre emlékeztető üléssel és üléspozícióval hódítottak - az extrém nagy átmérőjű felnik és a vékonyka gumiabroncsok is ezt az érzetet erősítik.

pjd

A polírozott felületek, a rézszínű lemezek illetve a fabetétek egyfajta nemességet sugallnak, a tankba be- illetve kivezetett kipufogócsövek pedig a műszaki tartalom mellett a megjelenés meghatározó elemei, hiszen így a motor mindkét oldalról szabadon csodálható - a törékeny sziluettet nem rontják el az oldalt kanyargó csövek. A koncepció a második világháborúban szolgált XP-51-es Mustang vadászrepülőnek állít emléket, a motoron díszelgő háromlapátos légcsavar illetve az amerikai légierő emblémája is erre utal. Az erőforrás természetesen (?) ez esetben is a jól megszokott, léghűtéses, V2-es blokk, de a látványos hátsó, központi rugóstag és az egykarú lengővilla rendhagyó megoldás a motoron.

pjd

Az ifjabb Paul egy különleges alkalomból építette az egyedi kétkerekűt, hiszen a motorépítő verseny, ahol ez a gép bemutatkozik, a három legnépszerűbb amerikai műhely csatájáról fog szólni. Nem kisebb ellenféllel kell megküzdenie a PJD alakulatának, mint az idősebb Teutul és az OCC, ők egy szokatlan, háromkerekű géppel neveztek, mely egy Can-Am Spyder radikális átépítéséből született:

occ

Az összecsapás harmadik résztvevőjét sem kell bemutatni az egyedi csopperek rajongóinak, hiszen Jesse James készítette azt a klasszikus, hatvanas-hetvenes éveket idéző gépet, mely jelen lesz még a mai versenyen.

jesse james

Kíváncsian várjuk a holnapi híreket, hogy a közönség melyik motorra adta le a legtöbb voksot.