Hiába a kétkerekűeken megszokott kezelőszervek valamint a terepmotorokról ismerős a nyereg és a lábtartó, a quadok merőben eltérő irányítása sok motorost elriaszt attól, hogy a szívébe zárja a fantasztikus terepképességű masinákat. Pedig quadozni jó dolog, hiszen az olcsó és könnyen kezelhető négykerekűekkel sikeresen átvészelhetjük a motormentes téli hónapokat. Ráadásul a havazás is hirtelen a barátunk lesz, hiszen valódi élmény a frissen lehullott szűz hóban csapatni a legtöbbször merevtengelyes négykerekűekkel.

RZR900
A téli használathoz "zárt" burkolattal is kiegészíthető az RZR

Aki nem tud megbarátkozni a terepjárók és a motorok hibrid megoldásával, annak kínál különleges alternatívát az egyik legnagyobb gyártó, a Polaris. Az RZR sorozat csupán hajtásláncában és futóművében emlékeztet a quadokra - vagy más néven ATV-kre-, a jármű belsejében szinte személyautós hangulat uralkodik, már ami az irányítás módját illeti. A gép mozgatásáért egy 875 köbcentis, kéthengeres erőforrás felel, a 88 lóerős maximális teljesítmény a kétszemélyes változat esetében mindössze 540 kilót "cipel", vagyis a súly/lóerő aránya messze jobb, mint bármelyik terepjárónak. A 33 centis hasmagasság garantálja, hogy a legnehezebb terepen is könnyen boldogul az RZR, és az intelligens négykerék-meghajtás sem jön zavarba a legvadabb körülmények között sem. Az RZR XP 900 International változata ráadásul "A1" és "B" kategóriás jogosítvánnyal is vezethető közúton, és az utcai forgalomban az elektronikus szervokormány segít a könnyű irányíthatóságban.

2012-ben egy új modell csatlakozik a népszerű RZR szériához, így annak sem kell lemondania a terepjárás kalandjairól, aki a barátaival is megosztaná az élményt: a sportos RZR sorozat legújabb tagja az XP4-es, mely - ahogy a neve is sugallja - négy személy szállítására alkalmas:

Szóval négy kerék, négy ülés és kerek kormány. Ha ez az autó fogalma, akkor köszönöm, arra a három-négy hónapra, amikor a hó és a csúszós utak miatt nélkülöznöm kell a motort, ilyen autóval szeretnék járni...