Íme a részletek: Az első dolog, ami megint próbára tette a csapatot, az időjárás volt. A futam előtt elkezdett esni az eső, de a pálya nagy része csak vizfoltos volt. Viktor motorján esőgumi, Balázsén száraz. A csapat-taktikának ez a felállás felelt meg a legjobban; valamelyiknek be kell jönnie. A bizonytalanság teljesen eluralkodott a világkupa mezőnyén. Volt aki száraz, volt aki vizes gumikkal ment ki. A megfelelő gumiválasztás érdekében a két magyar versenyző nem állt fel a rajtrácsra, hanem a boxutcában várták, hogy a rendezők kiengedjék őket a felvezető körre. A büntetés ezért az volt, hogy az utolsó helyre kellett felállniuk, ám mivel ezzel úgysem veszítettek sokat, kihasználva az időt, Balázs gumijait is kicserélték a szerelők vizesre. A rajt érdekesen alakult, hiszen Balázst majdnem nekiszorították a boxutca betonfalának, miközben Viktor csak hajszál híján tudta kikerülni a közvetlen előtte, a fél célegyenest végig egykerekező és majdnem hatalmasat bukó versenyzőt. A kezdeti nehézségeken túllépve mindkét pilóta a lovak közé csapott és szépen jöttek felfelé, egészen a középmezőnyig. Amikor már 13-15 helyezéssel előrébb jártak a rajthelyükhöz képest, egy bukás és a piros zászló véget vetett a versenynek.

A fiúk, ahogy begurultak a boxutcába gumicserét kértek, mert a pálya felszáradt. Olyan volt az egész, mint egy endurance verseny. Pillanatok alatt kellett cselekedni, de természetesen Szabó Bregyó és csapata helytállt. Ezt követően hosszas csend következett a rendezőség részéről, mire eldöntötték, hogy új rajt következik. A szabályok szerint így kellett eljárni, de nem szerettek volna csúszni az élő közvetítés miatt. A rajtrácson tovább fokozták az amúgy is pattanásig feszült idegeket, ugyanis legalább húsz percig váratott magára az új rajt. A versenyzők lemerevedtek, a gumik lehűltek. Egyik pillanatban levetették a gumimelegítőket, majd visszarendelték a csapatokat, hogy mégsem indítják el a futamot. A full-gas-osok a rajtrácson is dolgoztak. Viktor úgy látta a felvezető körben, hogy a pálya inkább vizes, mint száraz, így visszakérte az esőgumikat, azonban, mire elindították a versenyt az aszfalt felszáradt. Az első néhány körben Viktor még tudott gyorsulni, ám a végére már egyáltalán nem volt tapadása. Balázs a száraz gumikkal fantasztikus hajrába kezdett. A köridők tekintetében, olyan gyors volt, mint az élboly. A versenyt a fantasztikus 14. pontszerző helyen zárta, de mivel összeadták a két verseny eredményét, az összetett 17. hely lett az övé. A nehéz körülmények és a változékony időjárás ellenére csapatunk szenzációsan helyállt minden poszton élete második Superstock Világkupa versenyén. Viktor 14, Balázs 17 helyet javított rajtpozíciójához képest.

Kispataki Viktor: A második rajtom nagyon jól sikerült. A cél végén minimum öt embernek mentem el és a következő fordulóban további háromnak. Amíg kitartott az esőgumim folyamatosan előztem, de aztán éreztem, hogy ennyi volt. A pálya felszáradt és a Pirellik eddig bírták. Magát a versenyt nagyon élveztem, bár nagyon sokat kellett a rajtrácson várnunk, hogy újra elindulhassunk. Hol az eső esett, hol meg kisütött a nap. Ehhez egyszerűen nem lehet alkalmazkodni. A csapatom remek munkát végzett, de most már remélem, hogy Assenben egy levegőre tehetjük meg a versenytávot.

Németh Balázs: Annyira boldog voltam, amikor vége lett a második versenynek, hogy pontszerző helyen végeztem. 14. helyről nem is mertem álmodni, hiszen a mezőny végéről indultam. A csapat minden tagja integetett nekem a célegyenesben, hogy hajrá, menjek és látva mit tábláznak, nagy volt a motiváció. A csapat tulajdonosa, Erdős Tamás rögtön a leintés után felhívott, hogy gratuláljon nekünk. Nagyon boldog volt, hogy csupán egy-két órányi edzést követően ilyen fantasztikus eredményt értünk el. Sajnálom, hogy végül a pontokat nem mi kaptuk az összesítés miatt, de én akkor is úgy érzem, mintha megszereztük volna. Ez rengeteg erőt ad a folytatáshoz.

Összesített versenyeredmény: 17. Németh Balázs 25. Kispataki Viktor

Kapcsolódó anyagok:

A Full-Gas Racing Team bevette Donington Parkot