· 2020. március 17. 19

Rea és Lowes is kipróbálta a 250-es Kawát

Visszatérnek?

Gazdaságilag nehezen indokolható a soros, négyhengeres motorok gyártása, de az tagadhatatlan, hogy hiányzott már ez a hátborzongató hang az utakról. Rea és Lowes kergette meg a ZX-25R-t.
Húszezerig kalibrált fordulatszámmérő, kipörgésgátló és gyorsváltó - ez már önmagban jól hangzik, ráadásul az új 250-es nem prototípus vagy előszériás modell, hanem a japánok következő nagy dobása, ami hamarosan megvásárolható lesz. Noha a kawások adósak még a pontos műszaki adatokkal, de távol-keleti lapinformációk szerint rögtön kétféle változat érkezik, az erősebb közel hatvanlovas teljesítménnyel.
Ez már ígéretes...
Szerencsére még a spanyol lezárások előtt járt Jerezben a zöldek csapata, beleértve a Superbike-világbajnok Reát és új csaapttársát, Lowes-t, akik próbára is tették az új sornégyest. Persze főként reklámcélokat szolgál a felvétel, így a (kanyar)tempó kissé visszafogott, de a kipufogóhang valami elképesztő - jó újra hallani a kilencvenes évekből ismerős, „negyedliteres üvöltést”.
...de menet közben, igazi vadászterületén mutat valóban jól a ZX-25R
160-nál, 18 ezres fordulatszám mellett forog le az ötödik a jerezi célegyenesben, ebből úgy tűnik, hogy 180 km/h körül lehet a ZX-25R végsebessége hatodikban. Ez már versenyképes a 300-as és 400-as kéthengeresekkel, sőt a félliteres sorkettesek is hasonló sebességre képesek, szóval az új Kawasaki egyszerre állít majd konkurenciát a negyed- és félliteres sportmotoroknak.