Számos pletyka felröppent a téli holtszezonban, élen azzal, hogy Rea szívesen tenne egy szabadkártyás kitérőt a GP-be, ha a szervezők belemennek, hogy Kawasakijával vegyen részt a futamon. Erre aligha volt reális esély, de a sajtó persze felkapta a dolgot, hiszen aligha beszélhetnének másról a szaklapok, amikor éppen nincs versenyszezon.

Mennyi esélye van a WSBK-Kawának a GP-ben?

Persze Rea menedzsere és a MotoGP ura, Ezpeleta is rögtön leszögezte, hogy ez légből kapott ötlet, és már csak azért sem reális cél, mert a WSBK gépei még mindig jóval lassabbak Rossi vagy Marquez motorjánál. Átlagosan két-három másodperc a különbség körönként, de ez persze pályáról pályára változik, attól függően, hogy milyen hosszú egy kör és milyen hosszú egyenesek tarkítják.

Marquez és Rea jerezi gyors köre

Jerez az egyik kivétel, itt ugyanis csak egy-két másodperc a differencia, ezért remek alap, hogy összehasonlítsák a GP- és WSBK-motorok tempóját. Ha már élőben nem jöhetett össze a viadal, Lachlan Epis Youtube-csatornáján összeengedték a motorokat egy virtuális gyors körre - fent láthatjátok, hogy mennyi volt a különbség a két eltérő technika között. A végeredményt ismerve felmerül a kérdés: egy esős hétvégén megszorongathatná a WSBK-motor a leggyorsabb királykategóriás gépeket?