Nem aprózza el Ludovic Lazareth francia konstruktőr, legutóbbi gépét, az LM 847-est például egy V8-as Maserati motorral rakta össze. A 470 lovas négykerekű szörny ráadásul rendszámot is kapott, bár mi inkább csak zárt pályára engednénk.

Itt a Lazareth repülő motorja

De ez még semmi, nézzük csak meg a most tavasszal bemutatott újdonságot! Az LMV 496 a 847-es alapjait örökölte, de nemcsak aszfalton gurulhat, hanem a levegőbe is emelkedhet. Hogy ez megvalósulhasson, a négy kerékbe egy-egy JetCat turbinát építettek be. Maga a váz szén-kevlár kompozitból épült, és a Maserati motor helyére tették be a turbinák etetéséhez szükséges kerozintartályát.

repules-a-jovobe-21561
Innen nézve olyan, mint egy óriási drón. A különleges igénybevételhez a Furygan tervezte az extra motorosruhát

Közúton elektromotor viszi az LMV 496-ot, ám ha a pilóta megunta a motorozást, csak félreáll, egy kapcsoló segítségével kinyitja oldalra a négy kereket, és már kezdődhet is a repülés.

repules-a-jovobe-21562
Felülnézetből a két első, kifordított kerék, bennük a 96 ezres percenkénti fordulatra képes JetCat turbinák

Az összteljesítmény 1300 lóerő, a négy turbina 2800 N tolóerővel emeli magasba a testes szerkezetet.

Természetesen a Lazareth levegőbe emelkedését is megörökítették, a videón jól látszik, hogy tartós repülésre még nem vállalkoztak, de már ez a mutatvány is szenzációs. A Lazareth hivatalos oldala szerint az ötpéldányosra tervezett sorozat négy tagja még gazdára vár. A közúti használatot már engedélyezték a különc gépnek, de hogy repülhet-e valaha legálisan, azt egyelőre nem közölte a cég.