Phillip Islanden fantasztikus versenyeket láthattunk, és két kategóriában is világbajnok született.

Habár a 125-ben már az előző versenyen világbajnoki korona került Andrea Dovizioso fejére, ám az izgalom ezúttal sem maradt el, hiszen Stoner, Lorenzo és Divozioso hatalmas csatát vívtak 23 körön keresztül. Dovizioso nem adta könnyen az elsőséget, a végére pedig megmutatta, miért ő a világbajnok. A Derbivel versenyző Lorenzo és a KTM-es Stoner szinte egyszerre haladtak át a célvonalon, ám a spanyol centikkel mégis megverte az ausztrál Stonert, aminek a helyiek nem annyira örülhettek. Talma ismét remekül versenyzett. A rajtot követően a 8-ként fordult, és a 6. helyen is láthattuk a verseny alatt, a végére azonban az nagyobb teljesítményű Apriliákkal versenyzőket nem tudta lenyomni, és végül 11. lett. Tóth Imi, akinek ezúttal gumiproblémái voltak 21-ként ért célba.

A 250-ben csak formalitás volt Pedrosa számára ez a verseny, hiszen elég volt pár pontot szereznie, hogy övé legyen a világbajnoki trófea. A Hondával versenyző Pedrosa nem kockáztatott és a biztos 4. helyet, valamint az ezzel járó 13 pontot választva végül felkerült a fejére a korona. Porto, habár megnyerte futamot, így mégis alulmaradt a végelszámolásban. A második Alex de Angelis, míg a harmadik meglepetésre Manuel Poggiali lett, aki idén nem éppen a legjobb formáját mutatta.

A nap vége tartogatta az igazi izgalmakat. Gibernau világbajnoki esélyei elméletileg még nem szálltak el, és Rossinak legalább 20 pontot kellett szereznie, hogy világbajnok legyen. Az első sorból Gibernau, Rossi és Capirossi indult, a rajtot a Ducattis Capirex kapta el a legjobban, ám hamarosan Gibernau állt az élre, és megpróbált ellépni a többiektől. Capirex, Bayliss és Barros is jól nyomták az elején, de Rossi nem hagyhatta annyiban a dolgot, és vetélytársa után eredt.

Ekkor úgy hihettük, hogy Vale megelégszik ezzel a pozícióval, és okosan, akárcsak a másik két kategória idei világbajnokai, biztosra megy. Persze Rossit nem abból a fából faragták, aki a dobogó második fokán állva szeretné ünnepelni világbajnoki címét, és támadni kezdte Gibernaut, akit sikerült is 9 körrel a vége előtt a célegyenesben megelőznie. Nem sokáig állt az élen hiszen Sete 4 körrel ezután, szintén a célegyenesben visszavette az elsőséget. A döntést az utolsó körre hagyták. Előbb Rossi előzte ismét meg riválisát, majd hibázott és Gibernau vágott vissza, de végül Vale manőverezett jól, és elsőként haladt át a célon. A harmadik helyért is nagy csata dúlt, hiszen Barros és Capirex mindenképp a dobogóra akartak állni. Mivel Capirex olvasta negatív kritikánkat a Ducati idei szerepléséről, összekapta magát és megkaparintotta a harmadik helyet. Gibernau nem tudta leplezni csalódottságát, és akárcsak a Holland TT-n, ismét szűkszavúan nyilatkozott: "Mindent megpróbáltam. Gratulálok Valentinonak és csapatának - ezúttal nyertek, de jövőre visszatérek."

A világbajnok, akinek a polóján ezúttal a �micsoda előadás� volt olvasható a következőket mondta: �Egy fantasztikus befejezése volt egy fantasztikus bajnokságnak. A pálya nagyszerű és egészen a végéig kemény csatát vívtunk. Néhol gyorsabb voltam Gibernaunál, máshol pedig lassabb.���Az utolsó kör a nézők számára élvezetes lehetett. Köszönetet szeretnék mondani, mindenkinek aki keményen dolgozott, a Yamahának és a csapatomnak. Fantasztikus volt, köszönöm. Úgy gondolom, idáig ez az év volt a legjobb világbajnoki évem.� � fűzte hozzá boldogan a bajnok.

Valentino Rossi 2004-ben megszerezte 6. világbajnoki trófeáját, a Yamaha pedig 12 év után ismét bajnokmotort avathat. Különösen jó hír ez a japán gyárnak, hiszen jövőre ünnepli 50. születésnapját, így van mit a torta mellé tenni. Rossi egyébként Eddie Lawson után a második GP menő, aki két különböző motorral lett egymás után világbajnok. Lawson 1988-ban Yamahával '99-ben pedig Hondával aratott sikert. Vale eddig 139-szer vágott neki világbajnoki futamnak (beleértve mindhárom kategóriát), ez a 100., aminek a végén a pódiumon állhatott. Négy GP, illetve 500-as világbajnoki győzelmével feliratkozott másik 6 pilóta mellé, akiknek szintén sikerült mindez. Giacomo Agostini nyolszor, Mick Doohan ötször, Geoff Duke, Mike Hailwood, Eddie Lawson és John Surtees pedig szintén négyszer lett a gyorsasági motorozás koronázatlan királya.

A következő futamot Valenciában rendezik október utolsó napján, ahol immár mindhárom kategóriában tét nélkül fognak motorozni a pilóták. Egyedül a 250-es konstruktőri cím sorsa kérdéses, ahol jelenleg a Honda 1 pontos előnnyel vezet az Aprilia előtt.