Patinás, ódon hangulatú gépet a szalonból? Mi sem természetesebb, ha a Royal Enfield motorjairól van szó. Az elmúlt fél évszázad, mint ha meg sem történt volna, úgy suhant el a gyár életében. Motorjaik továbbra is visszafogott teljesítménnyel, egyszerű, házilag is könnyen javítható hajtáslánccal és stílustiszta, klasszikus formával hódítanak a piacon.

RE bullet
Európában a Bullet 500 a legnépszerűbb, mely ráadásul még olcsó is, hiszen már 4000 angol fontért a miénk lehet

A most bemutatott modell akár forradalminak is nevezhető, hiszen a Thunderbird 500 - mely a húsz éve megjelent 346 köbcentis testvérmodell alapjaira épül -, számos újdonságot kínál a korábbi sikermodell után. Természetesen nem a futómű és a csúcsteljesítmény az, amitől hangos lesz a motoros sajtó, hiszen a 26 lóerő, és a 41mm-es belső csőátmérőjű első teleszkópvilla a múlt században sem számított kiemelkedő értéknek.

RE bullet
Az új Thunderbird. A formavilág nem annyira lenyűgöző, de ha igaz, lesz belőle café-racer változat is...

Az újdonság, hogy immár a küllős hátsó kereket is tárcsafék lassítja, a motorblokk feketére fényezett, és a műszerfalon a korábbi analóg műszerek mellett digitális visszajelzők is megjelentek. Aki magányos túrázásra használná a gépet, az értékelni fogja, hogy az utasülés egy mozdulattal eltávolítható, és alatta egy erős, strapabíró csomagtartó található. A márka rajongóinak jó hír, hogy a Royal Enfield nagy dobásra készül, hiszen az ötszázas T-bird - állítólag - csak az első az új modellcsalád tagjai közül, és ha a pletykák beigazolódnak, év végén már egy café-racer változatban is gyönyörködhetünk...