Néhány éve, évtizede még az is kérdéses volt, hogy pontosan milyen jövő vár a patinás Royal Enfieldre, ám a rajongók és persze a motorok gyártói mindent megtettek, hogy újra régi fényében tündököljön a márka. Sorra jöttek az új fejlesztésű modellek, élen az Interceptor és a Continental GT 650-nel, illetve a Himalayannal, s mára ismét világszerte újra népszerűek a klasszikus, indiai motorok.

royal-enfield-listavezeto-uj-zelandon
Szinte hihetetlen, hogy már 1901 óta (!) működik a Royal Enfield vállalat, és ma is ontja szebbnél szebb motorokat

Mi több, egyes piacokon olyan komoly a kereslet, hogy a legkelendőbb márkák között jegyzik a Royal Enfieldet, így Új-Zélandon is. Idén tavasszal – komoly meglepetésre – Enfieldből adták el a legtöbbet Új-Zélandon az ott középkategóriaként emlegetett, 250 és 1000 köbcenti közötti géposztályban.

royal-enfield-listavezeto-uj-zelandon
Helló, rekorder! A Royal Enfield Bullet a motorozás történetének leghosszabb időn át gyártott típusa

Vimal Sumbly, a Royal Enfield üzletágvezetője kiemelte, hogy elsősorban a motorok megjelenése, kedvező ára és stílusa áll a siker hátterében. Ugyanakkor az sem mellékes, hogy a rajongókat igényeit ismerve a motorokhoz illő ruhák, hátizsákok, túratáskák és más hasznos kiegészítők is elérhetőek „házon belül”, így mindenki kedvére csinosíthatja a kiválasztott gépet.

A remek gépeket látva jó esély van rá, hogy napjaink egyik legnagyobb hagyományú, legrégebben alapított vállalata a következő 120 évben is elhalmoz minket gyönyörű gépekkel, hajtsa akár benzin vagy áram az utánozhatatlan megjelenésű masinákat.