A hetvenes évek elején történt, hogy három olasz testvér, Giuliano, Florence és Roberto Segoni megalapította a nevüket viselő talján céget. A fivérek egyedi motorkerékpárok készítésével foglalkoztak, mégpedig úgy, hogy meglévő erőforrásokra húztak új, általában igen különleges külsőt. Ehhez eleinte eleinte Laverdákat, majd Kawasakikat használtak fel. A társaság mérnökeként és versenyzőjeként tevékenykedő Giuliano sajnos egy tesztelés közben halálos balesetet szenvedett, ami majdnem a történet végét jelentette, de szerencsére fia, Lorenzo nem hagyta veszni apja örökségét, s 2015-ben újraélesztette a Segoni Special modelleket.

A sikersztori folytatódik

Ahogyan korábban a Z900 esetében, ezúttal is egy Kawasaki erőforrást vettek alapul az átépítéshez, a nagyszerű Z800-ra esett a választás, ebből készült el a képeken látható G800 Gold.

segoni-special-g800-gold-12596

A masina a módosítások után csupán 170 kilót nyom, s mindehhez 113 lóerő társul
Az itáliai mesterek nem spóroltak a szemet gyönyörködtető részletekkel – a hihetetlenül vékony, molibdén ötvözetből készült vázat 24 karátos arannyal vonták be, s karbon alkatrészeket is bőségesen használtak. No és persze ne feledkezzünk el a többi „apóságról” sem, úgymint a Magneti Marelli elektronika, a Bitubo gátlók, az Arrow kipufogó, az OZ felnik és a Brembo versenyfékek. A napokban megerősítették, hogy a gépből két verzió érkezik: egy alapmodell 60 ezer fontért, azaz körülbelül 21,5 millió forintért, valamint egy ún. top-spec verzió, melyért 69 ezer fontot – közel 25 milliót - kell leszurkolni. Összesen húsz darabot gyártanak belőlük, mindegyik példány egyedi megrendelésre készül, s három hónap alatt érkezik meg tulajdonosához.