Esővel, sok-sok balesettel és megannyi biztonsági autós fázissal tarkított versenyt láthatott a suzukai közönség az elmúlt hétvégén. A mindvégig izgalmas, nyolcórás küzdelem után - kisebb meglepetésre - a yamahások ünnepelhettek, pedig a verseny során az edzéseken domináló Kawasaki, valamint a rendkívül gyors és ritka boxkiállásokkal felzárkózó Honda is esélyes volt a győzelemre.

A hektikus időjárás alaposan összekuszálta a sorrendet, a suzukis Guintoli és a kawasakis Rea is az élmezőnyből esett vissza bukása miatt, így gyakorlatilag a yamahások „ölébe hullott” a győzelem

Kiderült az is, hogy jövőre már két ázsiai helyszínen, Suzukában és Sepangban is összecsaphatnak a pilóták, ugyanis Malajzia 2019-ben csatlakozik az EWC-hez – decemberben rendezik az első futamot. Nekünk, magyaroknak különösen érdekes lesz ez a hétvége, ugyanis a WTCR, vagyis a túraautó-világkupa ázsiai fordulójával együtt rendezik a versenyt, azaz Michelisz Norbinak és a hosszútávú viadalok legjobbjainak is szurkolhatunk a decemberi futamokon.

Hiába nyertek a yamahások, nem tudták behozni hátrányukat, így a Honda alakulata hódította el a 2017-2018-as EWC-világbajnoki címet. Igazi mérföldkő ez a sportág történetében, hiszen ez az első alkalom, hogy japán csapat nyer vb-címet a hosszútávú versenyen

A sepangi esemény – Suzukához hasonlóan – nyolcórás lesz, és a hagyományoknak megfelelően este, sötétedés után ér véget.