Az 1972-es születésű belga sztár 8 világbajnoki címmel és 79 Grand Prix győzelemmel büszkélkedhet.

Karrierje 1988-ban kezdődött, amikor első bajnoki címét szerezte egy Suzukival. A 125-ös Belga Junior Bajnoknak ennél persze nagyra törőbb tervei voltak, ezért a következő esztendőben nekivágott a VB-nek.

Sok idő nem kellett, hogy a nagyok között emlegessék, hiszen 90-ben VB 3., majd 91-ben világbajnok lett a 125-ös kategóriában.

Ideje volt tehát feljebb lépni a 250-be, s a 93-94-es VB 2. helyezés után, 1995-ben egy Kawasaki nyergében végre a fejére került a korona. A következő esztendőben Hondára váltott és sikerült is megtartania világbajnoki címét egészen 98-ig, amikor Tortellivel viaskodott a királyságért, végül azonban alul maradt a csatározásban. 1999-ben súlyos sérülést szenvedett, és csupán 1 futamon tudott nyerni, de a következő év sem alakult számára szerencsésen, hiszen többször volt kórházban, mint versenyeken.

A 2001-es esztendő volt a nagy visszatérése, hiszen mindhárom kategóriában megkoronázták. Ugyanebben az esztendőben kezdte használni a 72-es rajtszámot (úgy látszik a nagyok mind háklisak egy kicsit a rajtszámukra a’la 46)

2002-ben megszerezte 6. világbajnoki címét, ami nem volt éppenséggel könnyű feladat, hiszen többet küzdött Yamahájával, mint ellenfeleivel. Szenzációs esztendő következett ezután, hiszen 8 futamgyőzelmet aratott, és az első versenyző volt, aki egyetlen nap, mindhárom kategóriában a dobogó felső fokán állhatott. Ugyanebben az évben született meg fia Liam, így a 2003-as év különösen felejthetetlen volt számára.

A tavalyi évben 7 futamgyőzelmet aratva megszerezte 8. világbajnoki címét. Nemrég tért vissza egy 2 hetes spanyoloszrági edzőtáborból, ahol édesapjával készültek a szezonra. Egy 4 ütemű 250-es Yamahával kezdte a felkészülést, majd természetesen a 450-esre pattant, hogy minél több időt tölthessen a bringán, és megvédhesse koronáját.

Kapcsolódó anyagok:

Németh Kornél az MX1-ben