A gyári alakulatok a WSBK küzdelmeiben is olyan technikákat alkalmaznak, ami aligha hozzáférhető a hétköznapi motorosok (vagy akár az önjelölt pályaversenyzők) számára, mégis, a bajnokság szervezői most azt a látszatot szeretnék erősíteni, hogy a sorozatban futó gépek és a szalonokban megvásárolható vasak igenis közeli rokonságban állnak egymással.

Első lépésként költségcsökkentéssel szeretnék elérni, hogy minél több alkatrészt felhasználjanak a csapatok a rendszámos változatokból, ezért 2013-tól betiltják a magnézium-ötvözet kerekeket, vagyis hagyományos, könnyűfém felniken fognak gurulni a versenygépek.

sykes aragon

A legszembetűnőbb változtatás azonban a motorok külsejét érinti, hiszen az új szabályozás szerint a szériamotoron található lámpatesteknek - ha csak matrica vagy fényezés formájában -, de meg kell jelennie a pályagépeken is, ezzel is utalva a sorozat gyökereire, a tuningolt utcai motorokra.

A világbajnoki ponttáblázatban ötödik helyen álló, és idén már futamgyőzelmet is jegyző kawasakis Tom Sykes motorján már meg is jelentek az "ál-foncsorok", megelőzve a jövő tavasszal esedékes kötelező bevezetést. A matricák az utcai modell fényszóróit igyekeznek "helyettesíteni", amivel természetesen a típus népszerűségét növelnék, és egyben az eladások növekedését várják a tőlük. Úgy tűnik, hogy a csapat számára nem hozott szerencsét a megújult külső, hiszen az edzéseken brillírozó, és élről rajtoló Sykes-nak mindössze egy nyolcadik helyet sikerült begyűjteni a két futam során...