Forradalmi változás előtt áll a Superbike-világbajnokság, hiszen az új géposztály bevezetésével még több márka és típus vesz részt a küzdelmekben, sőt az egykor világbajnokságot nyert gyártók visszatérése is garantált.

superbike-spb-es-850-motogp
Csaknem húsz csapat, hat különböző gyártó és 33 nevező – izgalmas szezonnak ígérkezik...

Az SPB, azaz SPortBike kategória lényege, hogy az eddigi WorldSSP300 helyett olyan gépekkel léphessenek pályára a pilóták, melyek közelebb állnak technikailag és teljesítményben a középső géposztály, az SSP modelljeihez. Ez egyrészt segít fejlődni a résztvevőknek, hogy utána zökkenőmentesebb legyen a váltás a nagyobb gépekre, másrészt még több pilótát, illetve gyártót vonz a kategóriába.

superbike-spb-es-850-motogp
A Suzuki máris több győzelmet bezsebelt az erős nemzeti bajnokságokban a GSX-8R-rel, így minden esély megvan rá, hogy Corser és Laverty diadalai után ismét a japán márka tiszteletére csendüljön fel a himnusz a Superbike-hétvégéken

Miként a Dorna már meg is erősítette, a nyolcfordulós bajnokságban 18 csapat és 33 állandó versenyző vesz részt, sőt már a nevezési lista egy része is nyilvánossá vált. Ez alapján a portimãói rajtrácson biztosan ott lesz az Aprilia, a Kawasaki, egyetlen kínaiként az idei SSP300-bajnok Kove, a Suzuki, a Triumph és a Yamaha. A szervezők azt várják a WorldSPB géposztálytól, hogy még izgalmasabb versenyeket hoz, és segít a fiatal pilótáknak, hogy minél többen léphessenek fel később magasabb osztályokba.

superbike-spb-es-850-motogp

Jó hír a rajongóknak, hogy a 2026-os Superbike-világbajnokság egészen korán, alig két hónap múlva kezdődik a Phillip Island-i nagydíjjal, míg az új WorldSPB első összecsapására március 27-én, Portugáliában kerül sor.